SUKCES PO POZNAŃSKU 12/2020

sukces po poznańsku | GRUDZIEŃ 2020 90 | przez szybę Zdaniem Insurance Institute for Highway Safety podniesienie limitu prędkości o 8 km/h, skutkuje wzrostem liczby śmiertelnych ofiar o 8 proc. w przypadku autostrad i tras szybkiego ruchu oraz o 3 proc. na pozostałych drogach. Zużycie paliwa Test na niemieckiej autostradzie (trasa o długości 458 km), z udziałem Volvo z ogranicznikiem prędkości i bez ogranicznika, wykazał większe o 5,22 litra zużycie paliwa w samochodzie bez ogranicznika oraz niewielką różnicę w średniej prędkości obu pojazdów na trasie. są niewygodne i nieskuteczne”, „to zamach na naszą wolność”. Ogłoszenie przez Volvo Cars wprowadzenia ograni- czenia prędkości do 180km/h również wywołało sporo kontrowersji. Od kwietnia 2020 roku wszystkie produko- wane przez naszą markę samochody mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 180 km/h. Niektórzy kwestio- nują prawo producentów samochodów do nakładania takich ograniczeń na kierowców za pomocą technologii. Jednak Volvo Cars uważa, że ​ma obowiązek kontynuować swoją bezkompromisową misję bezpieczeństwa. Problem z przekroczeniem prędkości polega na tym, że powyżej określonych prędkości technologie bezpie- czeństwa w samochodzie i inteligentna konstrukcja infrastruktury drogowej są niewystarczające, aby uniknąć poważnych obrażeń i ofiar śmiertelnych w razie wypadku. Właśnie dlatego ograniczenia prędkości obowiązują w większości krajów. Mimo tego za szybka jazda jest problemem powszechnym, a jednocześnie jedną z naj- częstszych przyczyn wypadków śmiertelnych. Każdego roku miliony ludzi wciąż dostają mandaty za nadmierną prędkość na drodze. z

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz