SUKCES PO POZNAŃSKU 12/2021
| GRUDZIEŃ 2021 96 | PRZEZ SZYBę W ygląda niepozornie i niewiele różni się od swoich braci i sióstr – poprzednich modeli XC40. O różnicy dowiadujemy się dopiero po odpaleniu silnika – samochód ma nowoczesne zegary, nawigację Google, a naszym oczom ukazuje się nie stan paliwa, a stan zużycia baterii. Szok przeżyją też kierowcy przyzwyczajeni do przycisku Start/Stop. Samochód odpala się naciskając na pedał gazu i wybierając opcję Drive. Miejski, oszczędny, ekologiczny Volvo XC40 Recharge porusza się praktycznie bezsze- lestnie. Kiedy tylko zdejmiemy nogę z gazu, uruchamia się opcja One Pedal Drive i samochód sam hamuje. Mu- szę przyznać, że w korkach ta opcja jest na wagę złota. To jednak nie koniec mądrego podejścia konstruktorów. Kiedy włączymy tempomat, XC40 Recharge będzie sam utrzymywał samochód na właściwym pasie ruchu (Pilot Assist). Nie zdejmujcie jednak rąk z kierownicy na dłużej, bo system w odpowiedni sposób zwróci wam uwagę – po prostu będzie krzyczał sygnałami dźwiękowymi. Pamię- tajmy, że te wszystkie opcje nie zwalniają nas z odpowie- dzialności. Systemy pełnią rolę wspomagającą. Parkowanie Na trasie przyspiesza bardzo dynamicznie – w niecałe 5 sekund rozpędza się do setki. A spalanie? No właśnie. W zależności od stylu jazdy zużyjemy od 17 do 25 kW, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu od 250 do 400 kilometrów. Moim zdaniem ten model idealnie kompo- nuje się z miejskimi, zatłoczonymi ulicami, ponieważ sto- jąc w korku, spalanie spada praktycznie do zera. Parkuje się bezproblemowo, nieoceniona jest przy tym pomoc
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz