SUKCES PO POZNAŃSKU 12/2022

| GRUDZIEŃ 2022 45 nym miejscu na świecie, zbierając szereg doświadczeń i zyskując wiedzę o różnorodnych potrzebach. Wiemy zatem, jak skorelować miejsce i czas pobytu tak, by po powrocie usłyszeć: „Było niesamowicie! To był potrzeb- ny i ważny czas”. DOPASUJ PODRÓŻ MOTYWACYJNĄ DO UCZESTNIKÓW Podczas wyboru kierunku i długości ważna jest znajo- mość grupy docelowej. Powinniśmy wiedzieć, co zain- teresuje uczestników naszego wyjazdu i jakie mają do- tychczasowe doświadczenia podróżnicze, zwłaszcza te związane z incentive travel. Wówczas można wyjść na- przeciw ich marzeniom i spróbować uszyć coś na miarę ich pragnień. JAK TO WSZYSTKO UGRYŹĆ? Proponując kierunek i długość pobytu, kierujemy się kilkoma ważnymi elementami. To nasze kluczowe kie- runkowskazy, które lądują na projektowej mapie każdego wyjazdu biznesowego. 1. Długość podróży – przyjmujemy, że jeśli podróż trwa np. 10-12 godzin, to pobyt na miejscu – w 100 procentach komfortowy – powinien trwać tyle samo dni. Jeśli wybieramy się więc na cztery dni do Japonii, do której lot zajmuje 7 godzin, nastawmy się na pobyt, który nadwyręży nieco nasze samopoczucie! To oczywiście nie wykluczy wrażeń na miejscu, chodzi wyłącznie o świado- mość sytuacji. 2. Strefa czasowa – z doświadczenia wiemy, że różnica czasu do 4,5 godziny nie jest tak bardzo odczuwalna. Grupa jest w stanie funkcjonować dość komfortowo niesiona na fali adrenaliny związanej z atrakcjami. Tak czy inaczej, zawsze warto zadbać o aklimatyza- cję, pamiętając, że nasz organizm lubi funkcjonować w „rodzimym, krajowym rytmie”. Stawiamy więc na regenerację organizmu i uważnie obserwujemy uczestników. 3. Wiek uczestników – im starsza osoba, tym trudniej- sza adaptacja i wolniejsze tempo zwiedzania. Wiek determinuje więc ilość i intensywność atrakcji ver- sus czas potrzebny na ich swobodną realizację. 4. Klimat – jego drastyczna zmiana jest dla organizmu wyzwaniem, nawet jeśli pod wpływem adrenaliny związanej z podróżą nie odczuwamy tego tak bar- dzo. Zmieniając klimat np. z zimowego na tropikal- ny, pozwólmy, by ciało przyzwyczaiło się stopniowo do tempa, rytmu i sposobu funkcjonowania w no- wych warunkach. 5. Atrakcje – tu ważne są ich dostępność i lokalizacja: czy są na wyciągnięcie ręki, czy też trzeba czasu, by się do nich dostać? Układamy więc taki plan dzia- łania, by dopasować się do długości pobytu, a naszą żelazną regułą jest w tej kwestii: „Więcej wcale nie znaczy lepiej!”. 6. Cel – co jest powodem wyjazdu? Jakie potrzeby biz- nesowe mają zostać spełnione w czasie podróży? Być może zbyt krótki pobyt nie pozwoli nam poznać wszystkich uczestników i warto w tej sytuacji wydłu- żyć plan działania. 7. Wielkość kraju, do którego się wybieramy – czy mamy nastawić się na „maksymalną eksplorację”, czy raczej na „łagodne rozpoznanie”? Intensywny weekend w dużym kraju czy leniwy pobyt na niedu- żej wyspie? SMACZNA KANAPKA WYJAZDOWA BUDZI APETYT NA WIĘCEJ! Organizując wyjazd motywacyjny, warto mieć na uwadze, że w tej kanapce projektowej dolną kromką jest kierunek, a górną czas pobytu. Bazując na do- świadczeniu i podpowiedzi sprawdzonego organiza- tora, takiego jak my, należy tak dobrać zawartość, by całość prezentowała się nietuzinkowo i oferowała nie- zapomniane wrażenia smakowe. Z pewnością dzięki tej właśnie kanapce wyjazdowej dostarczycie swo- im pracownikom lub kontrahentom niezapomniane emocje, pobudzicie wyobraźnię i kreatywność na zu- pełnie innym poziomie. z

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz