Wszystko Działa 1/2020

WSZYSTKO DZIAŁA! 1 | 2020 22 tyczną wiedzę na najnowszych sprzętach i w wielu formach pozaszkolnych. Hydraulicy nie mają przy- stosowanych sal dydaktycznych, co w konsekwencji przyczynia się do marginalizowania tego zawodu. Dlatego tak istotne jest podjęcie działań, które zmie- nią tę sytuację. Jakie działania macie na myśli? Mamy cztery projekty, które są już w fazie przygo- towania. Będzie program stypendialny, szkolenia dla nauczycieli, szkolenia dla uczniów (z wykorzystaniem szkoleń producentów) oraz tworzenie klas patronac- kich. Chcemy przepracować i zaproponować produ- centom systemowe wyposażenie klas dydaktycznych w szkołach. Wiemy, że nic nie jest tak potrzebne do nauki jak sprzęt, którego możemy dotknąć, złożyć, rozłożyć na części pierwsze. Po prostu – poznać. Je- stem przekonany, że kwestia wyposażenia jest możli- wa do realizacji nawet za 0 złotych! Od roku 2019 funkcjonuje ulga podatkowa za przeka- zanie materiałów dydaktycznych. Warto podkreślić, że przedsiębiorcy walczyli o ten postulat i Minister- stwo wdrożyło zmiany w ustawie CIT i PIT. Co to oznacza w praktyce? Producent decydując się na przekazanie szkole materiałów dydaktycznych, może stosowną kwotę zgodnie z ustawą o PIT i CIT odliczyć od podatku. Mało kto o tym wie i mało kto ma czas tym się zająć. To jeden z tych przykładów, gdzie bez wydawania dodatkowych pieniędzy można włączyć się w systemowe działanie. To jeden z przykładów, że brakuje koordynacji i wiedzy, a nie pieniędzy czy chęci. I właśnie w takich obszarach odnajdujemy jako stowarzyszenie swoją misję. Podobnych działań jest wiele, gdzie przy minimalnym lub zerowym wkładzie finansowym można zmienić sytuację o 180 stopni. Kolejną sprawą jest szeroko rozumiana kampania promująca nasz zawód. Począwszy od zmiany jego nazwy (planowo nastąpi to z chwilą otwarcia nowe- go kierunku – wrzesień 2021), przez promocję wśród doradców zawodowych, a także promowanie wśród uczniów szkół podstawowych. Rozmowy podjęte w Ministerstwie Edukacji Narodo- wej to nie jedyny Wasz sukces. Tak, zgadza się (uśmiech). Możemy pochwalić się tym, że zostaliśmy zaproszeni do wzięcia udziału w postępowaniu na wyłonienie grupy ekspertów, któ- ra mają tworzyć tak zwane e-zasoby. Ministerstwo Edukacji Narodowej rozpoczyna projekt, którego ce- lem jest odejście od tradycyjnych podręczników, na rzecz materiałów w formie interaktywnej. Mogą to być filmy, quizy, gry zręcznościowe, czyli taka forma, która będzie atrakcyjna dla młodych. W tworzeniu rozwiązań ogranicza nas tylko wyobraźnia. Czekamy na rozstrzygnięcie postępowania w trybie zamówie- nia publicznego. Chcemy przepracować i zaproponować producentom systemowe wyposażenie klas dydaktycznych w szkołach. Wiemy, że nic nie jest tak potrzebne do nauki jak sprzęt, którego możemy dotknąć, złożyć, rozłożyć na części pierwsze. WOKÓŁ BRANŻY FOT.PIXABAY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz