Wszystko Działa 1/2024

11 1(32)|2024 Beretta i Riello to marki specjalizujące się głównie w produkcji urządzeń grzewczych. Oferują one rozwiązania maksymalizujące efektywność energetyczną po to, by zapewnić komfort cieplny ich użytkownikom na całym świecie. O innowacyjnych technologiach i produktach oferowanych przez te marki, a także o obecnej sytuacji panującej w branży HVAC i jej wpływie na działania producentów oraz postrzeganie danej marki mówi Magdalena Kopaczyk, kierownik działu produktu i marketingu marek Beretta i Riello, w wywiadzie z Barbarą Krawczyk. WYWIAD NUMERU - MATERIAŁ PROMOCYJNY ŹRÓDŁO: ARCHIWUM BERETTA/RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A. Sala wykładowa oraz laboratorium szkoleniowe znajdujące się przy fabryce kotłów gazowych i podgrzewaczy w Toruniu. Odbywają się tutaj zajęcia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne z zakresu urządzeń marki Beretta przeznaczonych do montażu w domach i mieszkaniach oraz urządzeń marki Riello przeznaczonych do zastosowań komercyjnych W jakiej kondycji według Pani obecnie znajduje się branża HVAC? Obecna sytuacja w branży HVAC, a szczególnie w segmencie pomp ciepła, jest trudna. Oprócz wyhamowania rynku i inwestycji realizowanych z pompami ciepła mamy obecnie w przestrzeni publicznej dużą dezinformację w komunikacji na temat zarówno tych urządzeń, jak i kotłów gazowych. To powoduje niepewność oraz budzi wiele wątpliwości przy podejmowaniu decyzji o zakupie odpowiedniego produktu na daną instalację. Takie zjawisko nie sprzyja szybkiej odbudowie rynku, który w ostatnim czasie doświadczył załamania. W kogo najbardziej uderzyło to załamanie rynku i jakie skutki to przyniosło? Niestety, negatywne skutki tej sytuacji widać już u producentów urządzeń grzewczych – duże stany magazynowe, mniej zamówień i cięcia kosztów. Kolejnym

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz