Wszystko Działa 1/2024

12 1(32)|2024 Oferta produktowa, w tym kotłów kondensacyjnych oraz kotłów stojących do pracy z palnikami, jest dostępna na stronie https://www.riello.com/poland/ produkty każdy prześciga się w tworzeniu promocji, ofert skierowanych do instalatorów czy użytkowników końcowych. Owszem, to jest bardzo ważne, aby w tym szczególnym czasie podejmować odważniejsze formy działań marketingowych, właśnie po to, by wyróżnić się na tle konkurencji. Na pewno więcej spokoju i bezpieczeństwa mają te marki, które na rynku istnieją od kilkudziesięciu lat, mają doświadczenie w produkcji i sprzedaży urządzeń grzewczych, wypracowane relacje z partnerami biznesowymi oraz prowadzą konsekwentną strategię budowania marki. Dokładnie o te aspekty dbam od kilku lat i podkreślam je, budując świadomość marek Beretta i Riello, za które odpowiadam zarówno w obszarze tworzenia i rozwijania oferty produktowej, jak i marketingu na polskim rynku. Czy istnieje złoty środek, aby wyróżnić się wśród tak licznej konkurencji? Na co postawić i w co zainwestować, aby przyniosło to jak najlepsze efekty i zwrot z inwestycji ? Nie panikować, to przede wszystkim, i opierać się na dotychczasowym bagażu doświadczeń. W obu markach w tym najbardziej newralgicznym okresie załamania rynku postawiliśmy sobie konkretne cele i priorytety, przygotowaliśmy się do tego i wykonaliśmy plan, który sobie założyliśmy. Oczywiście kontynuujemy taki sposób działania i dzięki niemu możemy mówić o stosowaniu prewencji, a nie naprawie. Ograniczamy ryzyko strat, koncentrujemy się na postawionych celach, patrzymy w przyszłość optymistycznie. WYWIAD NUMERU - MATERIAŁ PROMOCYJNY ogniwem są hurtownie instalacyjne, które przede wszystkim borykają się z dużymi stanami magazynowymi pomp ciepła. Instalatorzy z kolei mają trudność z pozyskaniem nowych klientów na te produkty, ale również nie chcą zajmować się montażem tych urządzeń, bo ich dotychczasowe doświadczenie opiera się w głównej mierze na montażu kotłów, dlatego też zdarza się, że w danym regionie brakuje wyszkolonych instalatorów. Na końcu, a może i nawet na początku tego łańcucha powiązań kupna – sprzedaży, znajduje się użytkownik tych urządzeń. O tym, jakie urządzenie i jakiej marki zostanie zainstalowane w domu klienta końcowego, zadecyduje nie instalator, ale sam klient i jego potrzeby, a przede wszystkim jego możliwości finansowe określą, czy będzie to kocioł gazowy, czy pompa ciepła. I tutaj ogromną rolę odgrywają komunikacja oraz informacja, jakie dotacje można pozyskać z rządowych programów pomocowych i jakie produkty będą wspierane w zielonej transformacji zarówno w Europie, jak i w Polsce. Jak ta trudna sytuacja wpłynęła na działania producentów oraz postrzeganie danej marki? Każda trudna sytuacja z jednej strony psuje plany i założenia, a z drugiej nakłania do wyjścia ze swojej strefy komfortu, bańki codziennej rutyny i zmusza do niesztampowego myślenia i podejmowania działań, które mają przynieść określony skutek, tak aby został osiągnięty cel. Tak dzieje się obecnie w naszej branży – konkurencja w segmencie pomp ciepła urosła w ostatnich latach w niebywałym tempie i do ogromnych rozmiarów, ŹRÓDŁO: ARCHIWUM RIELLO/RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz