Horse&Business Magazine 1/2020

Kolejnym sposobem jest influencing, czyli metoda znana przede wszystkim z Instagrama czy YouTube. Twórca internetowy jest w stanie zachęcić swoich fanów do zakupu danego produktu tylko tym, że sam z niego korzysta. Dlatego tiktokerzy bardzo często uczestni - czą w kampaniach reklamowych lub robią product pla - cement w swoich filmach. Mają możliwość korzystania z udostępnianych przez TikTok formatów reklamowych takich jak Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Chal - lenge czy Branded Effect. Co więcej, aplikacja pozwala też na zamieszczanie linków prowadzących do zewnętrznych stron internetowych, takich jak sklepy internetowe. Opcją dla bardziej wtajemniczonych technicznie i strate - gicznie może być budowanie społeczności i sprzedawa - nie kont lub doradzanie firmom w jaki sposób prowadzić ten profil społecznościowy. KONTROWERSJE TikTok potajemnie ukrywał nagrania ludzi otyłych, LGBTQ i niepełnosprawnych umysłowo. Według portalu "Netzpolitik.org", który bazuje na infor - macjach otrzymanych od anonimowego pracownika Tik - -Toka mającego wgląd w wewnętrzne działania aplikacji, tak nieudolnie próbowano ograniczyć mowę nienawiści wobec osób należących do tych grup. TikTok jest miejscem rozrywki, a nie polityki W taki sposób w 2019 roku właściciele serwisu, chińska firma ByteDance, tłumaczyła brak informacji pod tagiem #hongkong. Inaczej niż w przypadku takich platform jak Facebook czy Instagram. Na świecie rozgorzała dyskusja o cenzurowaniu faktu odbywania się w Hongkongu protestów wobec chińskiej władzy. Polityka gromadzenia danych. Chiński twórca aplikacji społecznościowej otrzymał zarzut "nielegalnego zbierania zdjęć, nagrań głosowych oraz geolokalizacji" dzieci poniżej 13. roku życia. Fede - ralna Komisja Handlu nałożyła na TikToka karę 5,7 miliona dolarów. Kolejne problemy zaczęły się dla chiń - skiej aplikacji w połowie 2020 roku, kiedy to Donald Trump wysnuł podejrzenie, że aplikacja może zbierać dane o obywatelach jego kraju i wydał decyzję o zakaza - niu jej w USA. Ratunkiem dla TikToka miało być odsprze - danie część operacyjnej systemu odpowiedzialnego za gromadzenie danych jednemu z amerykańskich przed - siębiorstw takich jak Microsoftu lub Oracle. Decyzja została czasowo zablokowana przez sędziego Carla Nicholsa z sądu Dystryktu Kolumbii, a dzięki temu ame - rykanie mogą nadal pobierać aplikację z AppStore oraz sklepu Google Play. Cała sytuacja miała swój wydźwięk w Polsce gdzie pojawiła się informacja o podobnych pla - nach blokady aplikacji przez Ministerstwo Cyfryzacji. Tiktokerzy zapoczątkowali ruch #tiktokzostaje, który miał być ich sprzeciwem wobec planów ministerstwa. Kontrowersyjne trendy Z pośród wielu budzących niepokój trendów nie można przejść obojętnie nad tym gdzie specjalny filtr zmieniał twórcę w więźnia obozu koncentracyjnego w Auschwitz oraz challenge polegający na stylizowaniu się na ofiarę przemocy domowej. 64 HORSE & BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz