Horse&Business Magazine 1/2020

dzo zachwiana, a niewątpliwie wpływ na to może mieć fakt, że tiktokowe treści są zazwyczaj jednorazowe i już się do nich nie wraca. To trochę jak z memem, który następnego dnia już tak nie bawi. Nie mniej jednak, aplikacja jest źródłem ogromnego ruchu internautów, czego niezwykle świadomi są marketerzy, osobowości sportu, sztuki i celebryci. We względu na to, że treść nie jest ani wymagająca, ani trudna do przygotowania, topowi tiktokerzy publikują nawet do kilkunastu fil - mów tygodniowo. Użytkownicy TikToka są niezwykle szczodrzy, jeśli chodzi o rozdawanie lajków i obserwacji. Dowodem na to niech będzie fakt, że nieznane szerszej publiczności topowi polscy tiktokerzy mają od kilku do kilkunastu milionów obserwatorów. Dużo, nawet bardzo dużo. Mimo tak ogromnej popularności tiktokerom jest niezwykle trudno przetransferować obserwatorów na profile, które charakteryzują się większą lojalnością do twórców. Najpopularniejsza polska tiktokerka Jeleniew - ska ma prawie 11 milionów fanów, a na Instagramie nie - całe 400 000. To aż 27 razy mniej. Jeździectwo na Tik-Toku Czy w aplikacji, w której królują skecze i podkładanie swojego wizerunku do najpopularniejszych piosenek jest miejsce dla branży jeździeckiej w Polsce? Oczywiście, że jest. Sam hashtag „jeździectwo” ma prawie 6 milio - nów wyświetleń. Młodzi jeźdźcy oprócz przykładania się do treningów równie dużo czasu spędzają w swoich smartfonach i nagrywają ze swoimi czworonożnymi przyjaciółmi. Na profilach autorów odszukać możemy materiały z techniką konkretnych koni, jeźdźców czy dyskusję na temat sprzętu. Co ciekawe, dużą popular - nością cieszą się tutoriale dla dziewczyn na fryzurę pod toczek. Możemy znaleźć tu także znaleźć twórców takich jak Mateusz Franczak, trick rider, który posiada ponad 20 tysięcy obserwatorów. Na jego filmach możemy zobaczyć przygotowania do zawodów, pokazy czu tre - ningi z trickami. Ale TikTok to także zagrożenia. Szcze - gólnie należy zwrócić uwagę, gdy nasza latorość upra - wiająca jeździectwo, lub każdą inną dyscyplinę, poprzez publikowanie filmów na TikToku może narazić się na hejt. Pod materiałami nastoletnich dziewczynek zna - leźć można wiele nieprzychylnych komentarzy odnośnie techniki jeździeckiej, konia, ośrodka treningowego czy nawet samego stroju. By nie nie dopuścić do załąmania pasji dziecka, nie musimy odbierać my frajdy z korzysta - nia z aplikacji, a kontrolować chociażby by publikowane filmy miały wyłączoną funkcję komentowania. Czy na TikToku da się zarobić? Ależ oczywiście i to nawet po kilkaset tysięcy złotych rocznie. Najbardziej popularnym sposobem na zarabia - nie na Tik Toku, są bez wątpienia darowizny. Tiktoker prowadzi transmisję na żywo, w trakcie której widzowie mogą przekazywać mu tzw. gifty. Na koncie autora poja - wiają się w formie monet, które zamienia się na diamenty, wypłacane w formie gotówki na darmowy portfel elek - troniczny PayPal. LESZEK LEWANDOWICZ Z wykształcenia socjolog i dziennikarz, z zamiłowania crossfitowiec i kinoman a zawodowo marketingowiec i evento - wiec w 110%. Wmarketingu od SEO/SEM Specjalisty przez Projekt Managera po Koordyna - tora największej w Polsce konferencji marketingowej, Golden Marketing Conference. Od 10. edycji odpowiada za finalny kształt wydarzenia. Odpowiada za dobór prelegentów, strategię mar - ketingową, komunikację oraz promocję wydarzenia. Znawca trendów w branży. HORSE&LIFESTYLE 63

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz