Horse&Business Magazine 1/2020

aplikacja lol-contentowa, zagrożenie dla naszej prywatności, a może narzędzie z potencjałem biznesowym? Make every second count …. a może wszystko w jednym. #TIKTOK Według raportu „Digital 2019”, przygotowanego przez We Are Social i Hootsuite, na świecie jest ponad 5,112 mld unikalnych użytkowników telefonów komór - kowych, z czego aż 3,256 mld ma z nich aktywne konta w mediach społecznościowych. W Polsce na 38 milio - nów ludzi, mamy aż 50 mln aktywnych numerów tele - fonów i 16 mln użytkowników social media za pomocą własnych smartfonów. Daje to ogromne pole możliwości dla twórców równego rodzaju aplikacji, szczególnie na te prowadzące do zbudowania społeczności. Tylko angażu - jące w treść aplikacjemogą spotkać się z dużym zaintere - sowaniem użytkowników telefonów komórkowych. Tak było z Facebookiem, Twitterem, Instagramem i Snap - chatem. W 2016 roku chińskie przedsiębiorstwo Byte - Dance stworzyło aplikację TikTok by rok później przejąć konkurencyjne musical.ly i przygotować się do świato - wej ekspansji. Dziś tiktokerem można zostać w ponad 150 krajach na całym świecie, a aplikacja jest dostępna w 75 językach. Aż 41% użytkowników jest w przedziale wiekowym13-20. Gigantyczny wzrost popularności Tik - Toka przypadł na środek światowej pandemii Covid-19, bo w kwietniu 2020 roku przekroczył granicę 2 miliar - dów użytkowników. Czym jest więc ten TikTok? W największym skrócie to połączenie Snapchata i Spo - tify, gdzie publikuje się krótkie filmy, a dzięki szero - Tekst: Leszek Lewandowicz, koordynator konferencji Golden Marketing Conference kiemu panelowi narzędzi można je w dowolny sposób edytować uruchamiając pokłady swojej kreatywności. Aprobatę opublikowanego materiału można wyrazić za pomocą pozostawienia „serduszka”, a cały profil twórcy obserwować np. jak w przypadku kont na Instagramie. Możemy wyróżnić pięć głównych form contentu: z z lip-sync – twórca tańczy i naśladuje oryginalnego wykonawcę utworu, udając, że śpiewa; z z stand-up – krótki występ komediowy; z z pokaz – prezentacja jakiejś umiejętności akrobatycz - nej, tanecznej, sportowej; z z tutorial – poradnik. Szczególnie popularne są te doty - czące makijażu czy domowych trików; z z stream – relacja na żywo Aplikacja, gdzie różnego rodzaju trendy i challelenge są najczęściej wykonywane przez nastolatków jest prze - ważnie formą wykazania się pomysłowością, poczucia humoru czy chęcią zdobycia chwilowej sławy. TikTok nie jest do końca pozytywnie odbierany przez starsze grupy wiekowe, bo Ci najczęściej mają już swoje ulu - bione lol-contentowe profile społecznościowe na Insta - gramie czy na Facebooku, a treści wartościowe są na apce niezwykłą rzadkością. Nie znaczy to oczywiście, że spoza krainy rozrywki nie znajdzie się tu cennych porad czy praktycznych rozwiązań. Proporcja jest bar - 62 HORSE & BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz