Horse&Business Magazine 1/2021

Forma przekazu treści z marketingowym potencjałem niezależnie od branży. PODCAST Podcast to forma internetowej publikacji audio, w trak - cie której jedna lub kilka osób rozprawia o konkretnej dyscyplinie życia. Istnieje także format wzbogacony o wideo, zwany videocastem. Gdzie należy szukać owych audycji? Można je znaleźć między innymi na Spotify,ApplePodcasts,GooglePodcasts,Soundcloud, YouTube. WPolsce większą część podcastowego tortu zjadają jednak niezależni autorzy, którzy swoją twór - czość prezentują na blogach lub własnych stronach internetowychtraktującychokonkretnejdziedzinie.Do korzystania z produkcji audycji internetowych wystar - czy tylko łącze internetowe oraz telefon lub komputer. Zdecydowana większość contentu jest bezpłatna. Choć pierwsze wzmianki o podcastach Google Trends datuje na wrzesień 2004 roku to mam nieodparte wrażenie, że ta forma przekazu jest z nami od bardzo dawna. Kto z nas jako dziecko nie szukał miękkiego legowiska w pobliżu radioodbiornika i czekał na ulu - bione słuchowisko? Zapewne wielu z nas. Na tym jed - nak podobieństwa do radia się kończą. Podcast ma formę odcinków trwających od kilku do nawet 120 minut, a czas kiedy z niego korzystamy zależy tylko i wyłącznie od nas. Radiowe audycje są wielowątkowe, przerywanemuzyką i nadawane na żywo. Rzadko kiedy mamy możliwość do nich powrócić. Tekst: Leszek Lewandowicz, koordynator konferencji Golden Marketing Conference Niebywałą przewagą nad contentemwideo czy artyku - łami pisanymi jest fakt angażowania wyłącznie zmysłu słychu. Dzięki temu, korzystając z telefonu, laptopa czy radiawsamochodzie,możemysłuchaćpodcastówsprzą - tając, pracując, będąc na spacerze, biegając, gotując czy prowadząc auto. Te czynniki zapewniają wzrost popu - larności audycji internetowych, bo jak wynika z dwóch badań przeprowadzonych przez agencję Publicis Gro - upe na zlecenie TandemMedia (pierwsze w 2019, a dru - gie pod koniec 2020), słucha ich aż 31% internautów. Do rozpoczęcia korzystania z podcastówwostatnich 12 miesiącach przyznało się 65% respondentów. Co rów - nie ciekawe, 28% biorących udział w badaniu zapewnia, że byłaby gotowa płacić za tę usługę, a 18% już to robi. Śmiałowięcmożemy stwierdzić, że rozkwit tego sektora w Polsce nastąpił właśnie w 2019 roku. Czego słuchamy? Najchętniej wybierane podcasty to te o tematyce zdro - wia, technologii, marketingu i rozrywce. Co z branżą jeździecką? Czy można znaleźć w sieci lub na platformach streamingowych audycje interne - towe o tematyce końskiej? Odpowiedź jest twierdząca, a samych twórców jest naprawdę wielu. Na Spotify możemy znaleźć między innymi podcasty z serii „Psy - 68 HORSE & BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz