HORSE&BUSINESS 1/2024

Zdjęcia i filmy Jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów. Należy zwrócić uwagę, jak cenne są profesjonalne zdjęcia i filmy. W końcu potencjalni nabywcy są zainteresowani eksterierem zwierzęcia i jego chodami. Należy zaprezentować konia z różnych perspektyw i zadbać o zdjęcie zootechniczne, zdjęcie portretowe, zdjęcie w ruchu czy pod siodłem. Należy się upewnić, że podczas nagrywania filmów koń jest w dobrej kondycji. Jeśli na przykład widoczna jest kulawizna lub zwierzę jest w kiepskiej kondycji, zainteresowani mogą szybko się zniechęcić. Tego typu ogłoszenie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Ważne jest również, aby osoba prezentująca konia pod siodłem miała założony kask, a sprzęt jeździecki był odpowiednio dopasowany. Osoby, które będą widoczne na filmach czy zdjęciach, muszą wyrazić zgodę na publikację swojego wizerunku. Należy uprzednio porozmawiać z nimi na ten temat. Należy też zachować szczególną ostrożność w przypadku dzieci. W razie potrzeby do ogłoszenia można dołączyć dodatkowe dokumenty, takie jak zdjęcia RTG czy świadectwo wpisu do księgi hodowlanej. Opis w ogłoszeniu sprzedaży Należy zadbać o kreatywny, ale odpowiedni tytuł ogłoszenia. Poza zdjęciem tytuł ogłoszenia jest bowiem pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę kupujący. Koń, choć z prawnego punktu widzenia jest traktowany jak rzecz, jest żywą istotą. Można być więc nieco emocjonalnym i w ogłoszeniu nie używać wyłącznie faktów. Należy przemyśleć, co sprawia, że oferowany na sprzedaż koń jest wyjątkowy i co należałoby podkreślić w pierwszej kolejności. Niemniej jednak zawsze należy zachować profesjonalizm. Sam opis nie musi być długim tekstem, ale kupujący powinien być w stanie uzyskać dobry obraz ogólny. Można zawrzeć w nim wszystko, co jest ważne, np. sukcesy sportowe i hodowlane, cechy, charakter, doświadczenie w zawodach czy aspekty zdrowotne. Często dla potencjalnych kupujących szczególnie interesujący jest powód sprzedaży konia. Należy unikać specjalistycznych skrótów termino- M! Im obszerniejsze i bardziej szczegółowe ogłoszenie sprzedaży, tym bardziej interesujące będzie ono dla potencjalnych nabywców. Otrzymają oni w ten sposób szansę na poznanie konia „ze zdrowego dystansu”. Dane o koniu Ogłoszenie zawsze powinno zawierać podstawowe informacje o koniu, takie jak rasa, wiek, wzrost, maść, lokalizacja i przedział cenowy, w którym ktoś chce sprzedać konia. Po podaniu podstawowych informacji o koniu bardzo interesujące z perspektywy potencjalnego nabywcy jest poznanie konia nieco bardziej szczegółowo. Pojawiają się pytania: jak trenowany jest koń i do jakich dyscyplin wykazuje predyspozycje? Im więcej szczegółowych informacji zawartych jest w ogłoszeniu, tym dokładniej zainteresowane osoby będą mogły ocenić, czy oferowany koń spełnia ich kryteria. Ważne jest również, aby być szczerym w kwestii cech charakteru i innych cech szczególnych konia. Rozbieżności szybko wyjdą na jaw. Mogą doprowadzić do dalszej sprzedaży konia, to zaś może oznaczać dla niego stres związany z kolejną zmianą miejsca i osób wokół niego. W najgorszym wypadku sprawa może prowadzić do czynności prawnych, które mogą się zakończyć na drodze sądowej. Fot. AdobeStock/Artranq/Pelana H&B MARKETING 1/2024 93

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz