Horse&Business Magazine 2/2021

Sprzedawaj Strategia treści sprawdza się znakomicie, użytkownicy angażują się pod Twoimi wpisami, a Ty dalej nie widzisz wzrostu sprzedaży usług lub produktów? Niestety, cza - sem działania organiczne (bezpłatne) nie są wystarcza - jące, aby dotrzeć do grupy docelowej z odpowiednim komunikatem. Z pomocą przychodzi nam system rekla - mowy Facebook Ads, czyli miejsce w którym możesz samodzielnie ustawić kampanie. Mamy do wyboru kilka celów reklamowych, w których wskazujesz na jakim efekcie Ci zależy. W panelu masz do wyboru: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch (na stronę inter - netową lub do messengera), aktywność (pod postami, kampania zdobywająca obserwujących fanpage, wzię - cie udziału w wydarzeniu), instalacja aplikacji, wyświe - tlenie filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, konwersje i sprzedaż z katalogu produktów. Na początek spróbuj wybrać cele: zasięg, aby dotrzeć do większej grupy odbiorców; aktywność, aby pozy - skać fanów strony lub ruch, aby przekierować użyt - kownika do zapoznania się z Twoją ofertą. Jest to nie tylko najbardziej uniwersalne rozwiązanie z natychmia - stowo widocznym efektem, ale także najlepsza opcja dla tych, którzy mają ograniczony budżet reklamowy. Jeśli znasz już podstawy ustawiania reklam w prze - strzeni Facebooka i pierwsze kampanie masz za sobą, to zainteresuj się tworzeniem niestandardowych grup odbiorców. Na pewno zdziwisz się, że bez większego wysiłku możesz stworzyć na przykład grupy osób podobnych do aktywnie reagujących na publikowane przez ciebie treści, podobnych do kupujących Twoje produkty lub usługi i wiele innych grup, do których później będziesz mógł kierować reklamy. Sprawdzaj Analiza statystyk mediów społecznościowych to prak - tyka, którą na stałe powinieneś wprowadzić do Twojej rutyny. W końcu nie monitorując zmian w zachowa - niach obserwujących, nigdy nie dowiesz się, czy dzia - łania, które prowadzisz mają sens i wymierny efekt. Dostępnych jest na rynku wiele narzędzi analitycznych, które pomogą Ci wyciągnąć odpowiednie wnioski, jeśli jednak jeszcze nie zacząłeś przetwarzać gromadzo - nych danych to zacznij od minimalnych, niezbędnych podstaw - wbudowanej w fanpage Facebooka zakładki “Statystyki”. Znajdziesz ją wchodząc na profil firmowy, po lewej stronie w belce narzędzi. Zbadasz tam między innymi ile przybyło nowych obserwujących w danym okresie czasu, ile wynosi zasięg poszczególnych postów, sprawdzisz liczbę nowych aktywności dot. postów i wiele innych przydatnych wskaźników. Jeśli jednak kierujesz ruch do strony internetowej i to na niej chcesz skupić całą swoją uwagę, zerknij dodatkowo na darmowe narzędzie Google Analytics. Sprawdzisz tam między innymi wykresy o zmieniają - cym się ruchu, jak użytkownik przechodzący z Face - booka zachowuje się na stronie, a także w jakim stopniu Twoje social media wpłynęły na decyzję zakupową klienta. Poświęcając kilka minut dziennie możesz zwiększyć swoją efektywność kilkukrotnie, więc naprawdę warto! Bez względu na wielkość Twojej firmy i rodzaju działal - ności, media społecznościowe mogą pomóc w komu - nikowaniu się z odbiorcami, docieraniu do nowych klientów, sprzedaży i zwiększaniu świadomości Two - jej marki. Zacznij od małych kroków. W razie kłopo - tów zawsze znajdą się specjaliści, którzy Ci pomogą. 38 HORSE & BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz