Horse&Business Magazine 2/2021

Trenujesz? Pokaż, jak się przygotowujesz. Sprzedajesz produkty do pielęgnacji koni? Pokaż ich proces pro - dukcji. Zaplanuj także częstotliwość publikacji tych treści i bądź w tym regularny. Zauważ, że social media to studnia bez dna, więc puść wodzę fantazji i po pro - stu daj polubić siebie i to, co robisz. Angażuj Dwoisz się i troisz, a udostępniane treści raczej odbi - jają się bez echa? Wśród głównych zalet social media znajdziemy fakt, że to jedne z niewielu medium, które umożliwia swobodę wymiany zdań i dwustronną komu - nikację. Sprawdź więc, czy Twoje posty zachęcają do dyskusji i prowadzą do rozmowy z odbiorcą. Czasem wystarczy zadać jedno proste pytanie na końcu tekstu lub na grafice, aby znacznie zwiększyć zaangażowanie i zasięg posta. Jest to spowodowane mechanizmem algorytmu Facebooka, który komentarze traktuje jaką najwyższą wartość w skali interakcji z odbiorcami. Pilnuj także odpowiedniej moderacji otrzymanych komentarzy, zadając sobie pytania: czy odpowiadasz na każdy pojawiający się komentarz, a jeśli tak to czy aktywizujesz fana strony do dalszego dialogu? Zobacz, jak zastosowanie tak niewielkich zmian może wpłynąć na cały odbiór Twojej strategii treści. Drugi aspekt, na jaki powinieneś zwrócić uwagę w kontekście zaangażowania to mechanizm ludz - kiej psychiki. Cytując Zig Ziglar’a “Ludzie nie kupują z logicznych powodów. Kupują z powodów emocjo - nalnych.” Co to oznacza? Angażujące posty potrze - bują ładunku emocjonalnego i to właśnie emocje pomagają nam w zapamiętywaniu przekazu! Współ - czesne badania sugerują, że istnieje sześć uniwersal - nych emocji, które wszyscy odczuwamy: szczęście, złość, zdegustowanie, smutek, strach i zaskoczenie. To, na jakiej emocji oprzesz swoją komunikację nie ma większego znaczenia, ale ważne, aby używać jej świadomie. Nie bój się więc podawać „success story” Twojego sklepu, gdzie po drodze nie każda decyzja będzie kończyła się sukcesem, a wręcz przeciwnie - pokaż, jak dużo musiałeś przejść, aby dany produkt znalazł się w ofercie dostępny dla klienta! Eksperymentuj Przekaz jest ważny, ale forma w jakiej go podajesz także! Zarówno Facebook, jak i Instagram oferuje paletę formatów udostępnianych na profilu. Wybrać możesz spośród: grafiki statycznej, karuzeli, materiału wideo, kolekcji zdjęć, GIF, relacji, a każde z nich może mieć swoje unikalne zastosowanie. Baw się nimi i testuj różne rozwiązania, aż wpadniesz na takie, które zacie - kawi Twoich obserwatorów najbardziej. Nie masz pomysłu co możesz publikować w długiej per - spektywie? Pamiętaj, że zawsze możesz użyć mechani - zmu recyklingu treści. Na przykład, jeśli chcesz poin - formować obserwatorów o swoich TOP bestsellerach w sklepie, zrób to używając przejrzystej karuzeli, a kilka dni później opublikuj kilka ujęć z backstageu sesji pro - duktowej w formie wideo. Następnie, za jakiś czas, uję - cia z sesji przedstaw w postaci kolekcji zdjęć, a TOP bestsellery pokaż na pionowej grafice statycznej. Eksperymentując z przekazem, który skrupulatnie zaplanowałeś wcześniej w swojej strategii, zmieniaj nie tylko formaty, ale i całą koncepcję przekazu. Surowe informacje już dawno przeszły do lamusa. Jeśli Twoi odbiorcy lubią memy - twórz je śmiało, wolą rywaliza - cję i akcje “kto pierwszy ten lepszy” - proszę bardzo, quizy i ciekawostki - nie ma problemu, ale pamiętaj, że cokolwiek nie opublikujesz, powinno nawiązywać tematycznie do Twojej działalności i nieść za sobą mniejszą lub większą treść merytoryczną. HORSE & BUSINESS EDUCATION 37

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz