Horse&Business Magazine 2/2021

Prowadzenie kanałów social media w obecnych czasach jest niezbędne, aby utrzymać rozpo- znawalność marki w Internecie. Niezależnie od tego czy budujesz swój personal branding jeźdźca, czy prowadzisz sklep internetowy z gadżetami dla koni, powinie- neś (-aś) pomyśleć o tym, w jaki sposób profesjonalnie prowadzić swoją komunikację w mediach społecznościowych. GALOPUJĄCE SOCIAL MEDIA 5 SKŁADNIKÓW SUKCESU Tekst: Marta Burchard, Agencja r360 W dzisiejszych czasach sama obecność na Facebo - oku, czy Instagramie nie wystarczy, aby skutecznie przyciągnąć uwagę i przekonać do siebie odbiorcę. Pamiętaj, że walczysz z ponad 65-milionową bazą innych profili firmowych o swoje miejsce w newsfe - edzie. Co więc zrobić, aby zaistnieć? Sięgnij po garść rozwiązań, które czerpią ze świata social mediów. Zaplanuj Mogłeś do tej pory zakładać, że dobrze mieć strate - gię działań social media, ale nie jest ona konieczna na początku prowadzenia komunikacji z odbiorcami. Pozwól, że wyprowadzę Cię z błędu. Kiedy nadchodzą zawody, przez dłuższy okres odpowiednio się do nich przygotowujesz w sposób ciągły i zaplanowany. Jaki efekt osiągnąłbyś, gdybyś ćwiczył na siłowni “ad hoc”, dbał o dietę od czasu do czasu, a jazdę konną tre - nował tylko wtedy, kiedy sobie o tym przypomnisz? Analogiczny rezultat osiągamy działając w social media bez sprecyzowanej strategii marketingowej. Pamiętaj, że tworzenie wysokiej jakości treści w celu zaspokojenia potrzeb biznesowych, może pomóc ci w budowaniu zaufania wśród nowych odbiorców i ostatecznie osiągać długoterminowe sukcesy. Punktem wyjścia jest więc wprowadzenie solidnego, inteligentnego planu marketingu treści. Co w nim zawrzeć? Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy Cię zauwa - żali, musisz sprawić, by posty były spersonalizowane. Zacznij od zadania sobie pytań: ile Twoi obserwatorzy mają lat, gdzie mieszkają, co lubią, co robią w wolnym czasie, gdzie pracują, a przede wszystkim… czego im brakuje i co potrzebują od Ciebie usłyszeć. Zrób symulację i zastanów się, co sam chciałbyś oglądać na obserwowanym profilu na ich miejscu? Nie myśl tylko w kategoriach sprzedażowych, ale pomyśl także o war - tościowych treściach edukacyjno-rozrywkowych. 36 HORSE & BUSINESS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz