HORSE&BUSINESS 3/2021

ści. Tymczasem komunikaty marketingowe zaczęły przy- bierać zupełnie inne formy. Mocno identyfikują się z grupą docelową, ważną dla danej marki. Przykład stanowią ko- munikaty znanej sieci handlowej czy popularnego serwi- su VOD. Można znaleźć tam merytorykę podszytą lekkim stylem, który dopasowany jest do grupy docelowej. Wielu copywriterów zajmujących się zawodowo tworzeniem ko- munikatów marketingowych marzy o tym, by na profilach tych marek móc postawić choćby kropkę! Nawet najwięk- sze firmy odchodzą od sposobu komunikacji, który wyma- ga tłumaczenia „z polskiego na nasze”. Grunt to zrozumieć swoją grupę odbiorów, a następnie rozmawiać z nią tak, by ona rozumiała określony biznes. Istota treści Warto też zwrócić uwagę na sposób budowania postów. Jeśli zależy nam na poszerzaniu grupy odbiorców, to należy urzekać istotą tekstu, a nie jego długością. Stąd zalecany jest podział na śródtytuły, wyróżnianie istotnych treści, niezanudzanie jednostajnością. To jeden ze sposobów, dzięki któremu dane treści być może nie zostaną przewi- nięte kciukiem w górę. Ponadto warto obrazować to, o czym piszemy – najle- piej własnymi zdjęciami, które pokazują konkretny produkt lub markę w interakcji z odbiorcami lub z sobą samym. Czytamy bez słów Jedynie 13% ludzi nie akceptuje w treściach obrazków i preferuje teksty. Natomiast ponad 60% lubi dużą liczbę obrazków, szczególnie jeśli wnoszą one do treści coś istot- nego. Co to oznacza dla nas? Bynajmniej nie to, że nie moż- na pisać. Wręcz przeciwnie – można, a nawet powinno się pisać! Należy to jednak zrobić pomysłowo, czyli biorąc pod uwagę oczekiwania „obrazkowej społeczności”. Niech inspiracją będą memy. Najczęściej mają niewie- le tzw. mięsistego tekstu. Zazwyczaj jest on bardzo trafny i obrazuje absurdy, ciekawostki czy istotne spostrzeżenia. Ich nośnikiem mogą być nie tylko posty, ale również rela- cje, stories itd. Można umieścić je niemal wszędzie. Media społecznościowe służą tym, którzy rozumieją ich sens i przeznaczenie. To obecnie najpopularniejsze kanały do kontaktu, nie tylko z przyjaciółmi i znajomymi, ale też z klientami, m.in. w branży jeździeckiej. AdobeStock/sdecoret H & B M A R K E T I N G 45 3/2021

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz