LIDER BIZNESU 1/2021

T roska o najwyższą jakość produktów i ich innowacyjność w po - łączeniu z przemyślanymi decyzjami biznesowymi zapewniły FI - SKARS renomę solidnej marki, na której zawsze można polegać. O tym, jak firma może podsumować miniony rok i jakie ambitne cele planuje zrealizować w 2021 r., opowiada Piotr Strzelczyk, dyrektor zarządzający FISKARS Polska Sp. z o.o. ROZMAWIA: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: FISKARS Polska W Polsce FISKARS stanowi obecnie jedną z najbardziej cenionych marek ogrodniczych. Jak w Państwa ocenie rozwija się nasz rodzimy rynek ogrodniczy? Piotr Strzelczyk: FISKARS faktycznie od wielu lat nie tylko buduje swój wizerunek i wartość, ale również poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów rozwija nasz rodzimy rynek ogrodniczy. Jego wartość rozwija się stabilnie: łagodnym, kilkuprocentowym tempem wzrostu każdego roku. Ciekawe, że wielkość tego rynku, a w szczególności segmentu narzędzi ogrodniczych w porównaniu do innych krajów europejskich i ich PKB, jest już teraz znacząca, a w najbliższych dekadach powinna dalej rosnąć. FISKARS Polska - z optymizmem w przyszłość Od początku swojej działalności FISKARS stawia na wielokierunkowy rozwój w różnych sektorach handlu. Jak ważnym segmentem w Państwa działalności są produkty ogrodnicze? Jaki jest potencjał tego rynku w Europie? P. S.: Globalnie wartość produktów związanych z rynkiem ogrodniczym stanowi w FISKARSIE ok. 50% przychodów. W Polsce jest to zdecydowanie więcej, gdyż od początku to właśnie ogrodnictwo było naszym „oczkiem w głowie” i tutaj kierowaliśmy najwięcej nowości. Potencjał tego rynku zarówno w Polsce, jak i w Europie jest ciągle obiecujący. Wraz z rozwojem krajów europejskich – jakkolwiek będziemy to mierzyć: poprzez PKB czy deklaracje mieszkańców – wzrasta liczba ogrodów oraz

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz