Lider biznesu 1-2022 300

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 11 WYWIAD sporej elastyczności w działaniu. Opóźniona wegetacja oraz ulewne deszcze w Holandii znacząco wpłynęły na ilość surowca oraz na termin dostaw do Polski. Mieliśmy przez te czynniki pogodowe mniej czasu na produkcję gotowych produktów. Mamy jednak szczęście, że zespół, jaki posiadamy w firmie, stanął na wysokości zadania i wspólnie zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby spełnić oczekiwania naszych partnerów biznesowych. Podsumowując miniony rok, trzeba także wspomnieć, że niestabilność na rynku surowców, których używamy do produkcji, nie ułatwiała nam pracy. Mimo wszystko rok zamykamy bardzo pozytywnie. Jak rozwija się obecnie branża cebul i kłączy kwiatowych w Polsce i innych krajach Europy? Jakie czynniki mają wpływ na jej kondycję? Jak zmieniają się preferencje klientów? J. W.: Oceniając branżę cebul kwiatowych i kłączy, myślę, że z punktu widzenia sprzedaży można ocenić ją jako stabilną. Okres ostatnich dwóch lat pokazał, że można osiągać znaczące wzrosty. Na pewno wpływ na to miała sytuacja związana z COVID-19, która przyniosła ograniczenia w podróżowaniu i spora grupa naszych rodaków zaczęła interesować się zielonym hobby i aranżacją swoich ogrodów, tarasów czy balkonów. Ten znaczący wzrost popytu istotnie wpłynął na rynek. Bez - władność rynku produkcyjnego jest znacznie większa od szybko zmieniającego się popytu. Znaczące powiększenie uprawianych areałów hiacynta czy krokusa wymaga kilku lat. W związku z tym obserwujemy sytuację, w której poja - wiają się braki dostępności w niektórych gatunkach, co ma wpływ na ich wzrosty cen. Sezon jesienny pokazał, że klu - czowa w naszej działalności jest dostępność towaru. Jeśli tu zadbamy skrupulatnie o wszystkie szczegóły, to będzie to połowa sukcesu. Druga połowa to znalezienie odbior - ców na nasze produkty i spełnienie ich oczekiwań, które częściowo się zmieniają. Poszukiwane są większe rozmiary cebul czy kłączy, które przekładają się na bardziej widowi - skowy efekt w okresie kwitnienia. O jakie interesujące nowości wzbogaciła się oferta firmy? Jakich nowych cebul bulw i kłączy możemy spodzie - wać się w Państwa portfolio w rozpoczynającym się roku? J. W.: Sezon wiosna 2022 zaczynamy w dużej mierze z naszą stałą ofertą, która ma mocno ugruntowaną pozycję na rynku. Nie zapominamy jednak o nowościach, które są zawsze oczekiwane. Nasz koncept owocowo-warzywny zmodyfikowaliśmy, dodając ziemniaki i imbir. Stale powiększamy naszą ofertę o nowe odmiany zarówno w kartonach uchylnych, zestawach, jak i w kapersach. Te ostatnie zyskują w ostatnim czasie na popularno - ści. Zestawy składające się z bylin miododajnych, dalie pomponowe czy nowe odmiany liliowców cieszą się Stale powiększamy naszą ofertę o nowe odmiany za - równo w kartonach uchyl - nych, zestawach, jak i w ka - persach

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz