Lider biznesu 1-2022 300

12 Miejsce, gdzie obecnie mieści się siedziba firmy w miejscowości Gó - raszka, kształtowało się przez 40 lat. Dziś jest domem dla kilku firm oraz miejscem pracy dla 150 osób w ramach jednej grupy kapitałowej sporym zainteresowaniem. Oferujemy w tym roku rów - nież odmianę dalii, której karpa w rozmiarze XXL wygląda naprawdę imponująco. Znaczącymi grupami, które oferu - jemy naszym odbiorcom, są dalie, mieczyki, lilie oraz sze - roki asortyment bylin. Rok 2021 to także jubileusz 20 lat Państwa firmy. J. W.: Tak, w czerwcu minęło 20 lat od rozpoczęcia naszej działalności pod marką Ogrodnictwo Wiśniewski Jacek Junior. Była to doskonała możliwość, żeby powspominać początki firmy oraz prześledzić poszczególne etapy jej roz - woju. Właśnie rozwój jest tu słowem kluczowym. Patrząc na naszą historię oraz tempo zmian, można powiedzieć, że nieustannie się rozwijaliśmy przez cały ten czas. Inwe - stycje w infrastrukturę czy w maszyny były zawsze ryzy - kowne, natomiast podejmowanie tego ryzyka się opłaciło. Miejsce, gdzie obecnie mieści się siedziba firmy w miej - scowości Góraszka, kształtowało się przez 40 lat. Dziś jest domem dla kilku firm oraz miejscem pracy dla 150 osób w ramach jednej grupy kapitałowej! No właśnie, cebule kwiatowe to tylko część Państwa dzia - łalności. Czym jeszcze się zajmujecie? J. W.: Oprócz sprzedaży cebul kwiatowych i kłączy, z których jesteśmy głównie znani, zajmujemy się szerzej tematem kwiatowym. W naszym gospodarstwie ogrodniczym pro - dukujemy rocznie kilka milionów kwiatów cebulowych w doniczkach. Jest to wąski asortyment gatunkowy, w któ - rego skład wchodzą: hiacynt, narcyz, krokus, szafirek i tuli - pan. Dodatkowo w 2010 r. założyliśmy firmę 4 Flower, która zajmuje się sprzedażą szerokiej gamy pro - duktów roślinnych do sieci handlowych oraz do sklepów i centrów ogrodniczych. Dostar - czamy szeroki asorty - ment, w skład którego wchodzą kwiaty i kom - pozycje cebulowe, zioła, lawendy, złocienie, ole - andry, rozsady warzyw, kwiaty rabatowe czy rośliny domowe. Dzięki własnemu transportowi – Junior Logistics, dostarczamy nasze produkty dwa razy w tygo - dniu do odbiorców na terenie całej Polski. Aktualnie pro - wadzimy działania nad scaleniem spółek. W ramach kon - sekwentnie rozwijającej się działalności planujemy ich połączenie, a dotychczas funkcjonowały one jako osobne podmioty, choć wspierające się w ramach jednej grupy firm. Jesteśmy przekonani, że synergia pozwoli nam jeszcze sku - teczniej realizować wyzwania biznesowe, jakie nas czekają. Jakie są Państwa plany na 2022 r.? Na jakie działania zamierzają Państwo położyć nacisk w nowym roku? J. W.: Konsekwentnie zamierzamy umacniać naszą pozycję na rynku cebul kwiatowych. Chcemy docierać do większej liczby klientów, co pozwoli nam rozwijać się dalej na obec - nym poziomie. Jedną z dróg, która do tego prowadzi, jest poszerza - nie asortymentu. Pra - gnąc przedłużyć sezon sprzedaży roślin cebulo - wych, będziemy ofero - wać w tym roku większą gamę roślin doniczko - wych. Zależy nam na zainteresowaniu szerszej grupy odbiorców cieka - wymi roślinami w bardzo WYWIAD

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz