LIDER BIZNESU 1/2023

12 Nr 1/2023 BLIŻEJ BRANŻY najistotniejszej zmiany doszło w G&J Gdańsk, gdzie członkowie zarządu złożyli rezygnację i od paździer- nika 2022 roku podjęli działalność konkurencyjną. Jak to bywa w życiu, nie ma tego złego... Niezwłocznie odbudowaliśmy zespół, eliminując wiele zbędnych kosztów ponoszonych wcześniej i rozpoczęliśmy pro- ces konsolidacji obu Greenów. Konkurencyjna firma – stworzona przez były zarząd, wykorzystuje w bieżącej walce o rynek zdobyte u nas relacje z klientami i rozpowszechnia nieprawdziwe informacje o upadku i likwidacji Green and Joy. Zapew- niam, iż żyjemy i działamy oraz oferujemy naszym klientom oprócz bardzo szerokiej oferty doskonały serwis. O wszystkich odbiorców walczymy z takim samym jak zawsze zapałem i namawiamy do kontynu- owania współpracy, oferując bardzo korzystne warunki. Od dłuższego czasu macie Państwo w ofercie hurtowni Green and Joy marki własne. Jak można podsumować ich sprzedaż na przestrzeni lat? W.K.: Prowadzenie hurtowni ogrodniczej bez opar- cia o marki własne, zapewniające wysoką marżę, jest prawie niemożliwe. W naszym przypadku rolę tę speł- nia marka Target, najbardziej dla nas dochodowa. Green and Joy na rynku ogrodniczym kojarzy się z długą historią oraz tradycjami. Które wartości dla Państwa są najważniejsze w pracy biznesowej? W.K.: Pierwszy Green and Joy stworzyliśmy w Gdańsku, namawiając do współpracy małą lokalną hurtownię ogrodniczą. U podstaw pomysłu stało stworzenie sieci nowoczesnych punktów dystrybucji hurtowej. I to były te wartości, o które Państwo pytacie, czyli: szeroka oferta, łatwa dostępność, dobry serwis. Pomysł prze- rósł zapotrzebowanie rynku i dzisiaj działamy w jed- nej, ale dobrze zarządzanej hurtowni. Jaka powinna być relacja pracodawca – pracownik? Jak motywujecie Państwo swój zespół do pracy? W.K.: Nie czuję się tutaj autorytetem, gdyż prowadzę firmę bardziej intuicyjnie niż według określonych teo- rii. Oczywiście życie i przepisy wymogły stosowanie wysokich standardów w zakresie polityki kadrowej. Od lewej: Adam Chojnacki - Dyrektor ds. Zakupów i Sprzedaży G&J, Paweł Libert - Dyrektor Handlowy Rynku G&J, Cyprian Lipiec – Dyrektor Rynku Tamark, Wiktor Kacmajor - Prezes Zarządu G&J oraz Tamark, Paweł Ficek - Dyrektor Dystrybucji i Marketingu Tamark, Artur Czylkowski - CEO Insidelog

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz