LIDER BIZNESU 1/2023

22 Nr 1/2023 Monstera i kalatea jako produkty z serii Intenz, na ekspozycji firmy GreenBalanZ Nowa propozycja roślinnej instalacji z serii Intenz BLIŻEJ BRANŻY jest z odpadów – obierek ziemniaczanych (skrobi) oraz miskantu olbrzymiego, uprawianego w Holandii. Stanowi alternatywę wobec dotychczas powszechnie stosowa- nych podpór – z PCV (wewnętrzna rurka) i włókien koko- sowych (zewnętrzna osłona). Kratise jest jednak na razie o mniej więcej 50% droższa. Inicjatorem tej innowacji jest Bart Janssen, holenderski producent pokojowych roślin tropikalnych, właściciel gospodarstwa CoBaplant. OPAKOWANIA DO E-HANDLU W związku z intensywnym rozwojem detalicznego handlu internetowego i związaną z tym potrzebą bezpiecznego przesyłania rozmaitych roślin doniczkowych prezento- wano w Aalsmeer wiele produktów i rozwiązań dotyczą- cych pakowania niestandardowego towaru. Firma Modiform, znana przede wszystkim z produkcji doni- czek, zaproponowała jako nowość opakowanie tekturowe ecoExpert Clampack. Clampack obejmuje doniczkę i może pozostać zamknięty, podczas gdy roślina wystaje przez otwór podstawowego modułu. Całość jest z zewnątrz dodatkowo osłonięta. ZIELONY TRAKT Organizatorzy listopadowych targów podkreślali, że ponad 350 wystawców ubiegłorocznej edycji, czyli ponad połowa wszystkich uczestników, produkuje i dostarcza towary zgodnie z zasadami FSI. Ten trzyliterowy skrót pochodzi od Floriculture Sustainability Initiative – Inicjatywa dot. Zrównoważonego Kwiaciarstwa. Stowarzyszenie o tej nazwie powstało w 2013 r. i ma siedzibę w Brukseli. Zrzesza ono około 75 członków, którzy reprezentują różne działy łańcucha dostaw – od hodowli oraz produkcji po han- del detaliczny (do FSI należą takie podmioty, jak np. Royal Lemkes, Dutch Flower Group, Afri Flora, Aldi). Wśród głów- nych celów tej organizacji, które mają być zrealizowane do 2025 r., są: zwiększenie do 90% udziału kwiatów i roślin produkowanych oraz dystrybuowanych (przez członków FSI) w sposób „zrównoważony”; ograniczenie śladu węglowego w odniesieniu do konkretnych produktów. Założeniem przed- sięwzięcia jest transparentność na poszczególnych etapach łańcucha marketingowego oraz rozpoznawalna certyfikacja, kompatybilna m.in . z kryteriami systemu GLOBALG.A.P. „Hydroponie Hosta” – na stoisku przedsiębiorstwa CNB Wystawca z „zielonego traktu” (Green Walk) – firma Tesselaar Alstroemeria

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz