LIDER BIZNESU 1/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 Wystawców, którzy wdrożyli zasady FSI do swojej codziennej praktyki, można było wypatrzeć w Aalsmeer dzięki specjalnemu oznakowaniu – napisowi Green Walk wmontowanemu w serce i identyfikującemu stoiska „zie- lonego traktu”. Znalazło się na tej trasie m.in. gospodar- stwo Glorious Gloriosa, którego właściciele Antoine i Anja Hoeijmakers zaprezentowali gloriozy w donicach. Pole- cają te rośliny – kojarzone przede wszystkim z uprawą szklarniową na kwiaty cięte – nawet jako pojemnikową ozdobę balkonów i tarasów. Giełda Royal Flora Holland promowała Green Walk, gdyż dąży do tego, by wszyscy dostawcy kwiatów i roślin, któ- rzy sprzedają swoje towary za jej pośrednictwem, mogli się wykazać rozpoznawalnym certyfikatem potwierdzają- cym przyjazną środowisku produkcję. Pierwotnie zakładano, że taka zasada będzie obowiąz- kowa od początku 2022 r., ale wskutek protestów grupy ogrodników holenderskich oddalono ten termin. Wydaje się jednak, że od nowych rozwiązań nie ma już odwrotu. < Zestaw z serii „Hosta hydroponiczna” nadający się do sprzedaży wysyłkowej Pnący filodendron z podporą Kratiste, która wykonana jest z bio - odpadów – obierek ziemniaczanych oraz miskantu olbrzymiego Gloriozy do ozdoby wnętrz, a nawet tarasów, wyprodukowane zgodnie z zasadami „zrównoważonego” kwiaciarstwa Jedno z wielu opakowań przeznaczonych do bezpiecznej wysyłki roślin doniczkowych (tu: kwitnące anturium), które prezento - wały wspólnie firmy Broekhof, Dillewijn Zwapak i Paardekooper BLIŻEJ BRANŻY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz