LIDER BIZNESU nr 2/2020

51 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy pracodawcy. Jeśli jednak pracownicy czują współwłaści- cielstwo organizowanego wydarzenia, angażują się dużo bardziej, niż gdy zostają postawieni przed gotową formułą – szczególnie, jeśli dotychczasowe integracje w firmie były nieudane. Warto zatem zapytać pracowników, co sądzą o proponowanym rozwiązaniu lub jaką rolę widzą w nim dla siebie. Pytanie o opinie tworzy pole do zaangażowa- nia, a pracownicy czują się odpowiedzialni za efekt. Kiedy i jak warto się integrować? Okazji do integracji jest wiele: powitanie nowych człon- ków zespołu, podsumowanie rocznych osiągnięć firmy, szkolenia czy święta. Najbardziej poszukiwane formuły to Anna Nowotna-Nadziejko: Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewi- cza w Poznaniu. Z turystyką biznesową związana jest od 17 lat. Od ponad 12 lat zarządza firmą Sky Dreams, którą stworzyła z myślą o realizacji ma- rzeń tych, którzy chcą poznawać magiczne zakątki świata w ciekawy a zarazem ambitny sposób. Zor- ganizowała ponad 350 eventów i wyjazdów do 80 krajów dla ponad 25 000 osób. Odkrywanie to jej życiowa pasja. Każda jej podróż zaczyna się w mo- mencie, gdy ją planuje i trwa dopóki ją wspomina. Podróżuje więc bez przerwy! Uważa, że marzenia są po to, by je spełniać, a nie tylko o nich opowiadać. Lubi dzielić się swoim do- świadczeniem zawodowym a praca z ludźmi to dla niej wyzwanie, którego chętnie się podejmuje, m.in. jako Mentor Programu Early Warning Europe oraz Fundacji Liderek Biznesu. Każdą wolną chwilę spędza w ciekawymmiejscu w towarzystwie ludzi, którzy optymistycznie patrzą na świat i życie. Jest zapalonym nurkiem i pasjonatką tańców latyno- amerykańskich. korzystne. Komuś, kto posiada wieloletnie doświadcze- nie i umiejętność spojrzenia na sytuację z zewnątrz. Z ta- kiej perspektywy widać dużo więcej! Co ma z tego pracodawca? Integracje pozwalają poznać pracowników w nieco in- nych okolicznościach. W kilka godzin można dowiedzieć się o nich więcej niż przez cały rok, dzieląc jedno biuro. Ujawniane są nietypowe zainteresowania lub szczegól- ne umiejętności. Dla pracodawcy staje się to natomiast okazją do zmiany. W prosty sposób może wpłynąć na wzrost wydajności, a co za tym idzie, korzyści finansowe dla firmy. takie, podczas których pracownicy mogą pogłębić swoją wiedzę lub rozwinąć umiejętności miękkie, takie jak auto- motywacja czy zarządzanie czasem. Można postawić na grywalizację i zajęcia kreatywne lub sięgnąć po coś ekstremalnego, jak skoki spadochrono- we, loty balonem, wyprawy off-road czy też rejsy łodzią. Niezależnie od wyboru, ważne jest wspólne przeżywanie i intensywność emocji, stwarzających możliwość do budo- wania wzajemnego zaufania w zespole. Najważniejsze w tym wszystkim, by zadbać o niepowta- rzalność i oryginalność! Warto wybrać taki scenariusz, któ- rego pracownicy nie mieli jeszcze okazji doświadczać. Na małą czy dużą kieszeń? Imprezy integracyjne można organizować zarówno z ma- łym, jak i dużym portfelem. Tu pomaga pomysłowość i praktyka. Dlatego warto powierzyć to zadanie komuś, kto potrafi, stojąc zupełnie z boku, trafnie zdefiniować potrze- bę organizacji i podpowiedzieć, co będzie dla niej bardziej

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz