LIDER BIZNESU 2/2021

13 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy zachowania konsumentów. Zwiększające się i trwające przez wiele miesięcy ograniczenia mocno ingerowały w naszą rutynę i przyzwyczajenia. Okazało się, że nasi klienci nie mogąc podróżować, decydują się na to, aby przeznaczyć więcej środków na unowocześnienie swojego parku maszyn, który jest niezbędny do utrzymania w najlepszym stanie przydomowych ogrodów, które stały się nagle tak ważnym i poszukiwanym azylem od covidowej rzeczywistości. W efekcie, po krótkiej stagnacji, możemy mówić o niemal eksplozji popytu na sprzęt do pielęgnacji terenów zieleni. W szybkim tempie zaczęły znikać ze sklepów maszyny i urządzenia. Okazało się, że nie wszyscy dostawcy na rynku jednakowo ocenili możliwe scenariusze i że warunki w ub.r. dyktować będą ci gracze, którzy zabezpieczyli odpowiednio swoje łańcuchy dostaw i będą w stanie zabezpieczyć dostępność coraz bardziej deficytowych maszyn ogrodniczych. I tutaj firma AL-KO Kober poradziła sobie świetnie! Dzięki temu, że produkcja dużej części najważniejszego dla naszej firmy asortymentu zlokalizowana jest nie w Azji, a w Europie: w fabrykach AL-KO w Obdach, uniknęliśmy większych perturbacji dla naszego łańcucha dostaw. Z niewielkimi zakłóceniami, byliśmy w stanie w sposób ciągły dostarczać produkty do naszej sieci dilerskiej. Jak się okazało w drugiej części sezonu, dostawy trafiały również do dilerów innych marek ogrodniczych, którzy z rosnącym zainteresowaniem przyglądali się marce AL-KO i solo by AL-KO oraz sygnowanymi tymi markami produktom, aby w końcu z korzyścią dla swoich biznesów włączyć je do swojego portfolio. Jesteśmy dumni z tego, że pomimo tak trudnych warunków zewnętrznych, przy zachowaniu wszelkich wymaganych w czasach pandemii obostrzeń i regulacji sanitarnych, w sposób bezpieczny dla naszych pracowników oraz partnerów handlowych udało nam się osiągnąć tak spektakularny sukces i nie tylko zrealizować zakładane wcześniej cele, ale znacznie rozbudować sieć dystrybucji. Zdaje się, że sukcesy osiągnięte w tak trudnym 2020 r. będą procentować również w przyszłości. Jak AL-KO Kober może podsumować miniony rok w sprzedaży swoich produktów? Które spośród nich cieszyły się zainteresowaniem kupujących w Polsce i Europie? M.K.: Dla firmy AL-KO Kober i jej rozbudowanej sieci dilerskiej kluczowymi produktami są najwyższej jakości kołowe maszyny do pielęgnacji trawy: kosiarki oraz traktory ogrodowe. W 2020 r. możemy pochwalić się znacznymi wzrostami sprzedaży w tych segmentach naszego portfolio. Wysoka jakość, atrakcyjny design oraz funkcjonalność zaprojektowanych przez niemieckich inżynierów produktów z roku na rok przyciąga nowych nabywców, którzy poszukują solidnych narzędzi. Firma AL-KO Kober w pełni zdaje sobie sprawę z postępujących na rynku zmian i powolnego odejścia od maszyn spalinowych na rzecz bardziej ekologicznych maszyn akumulatorowych, lecz nie ustaje w konsekwentnym, równoległym inwestowaniu w obie grupy produktów: akumulatorowe i spalinowe. Maszyny spalinowe, a szczególnie kosiarki i traktory ogrodowe, są bardzo ważną częścią naszej oferty skierowanej do odbiorów końcowych, ale i naszych dilerów. Jesteśmy pewni, że to jest i nadal będzie w najbliższych latach ważny element budowania zyskowności biznesów naszych dilerów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz