LIDER BIZNESU 2/2021

wywiad 14 Rok 2020 to również niezwykle ważny rok dla maszyn akumulatorowych. Trzycyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży maszyn akumulatorowych z naszych trzech linii Easy Flex, Energy Flex oraz Power Flex pokazuje, że klienci coraz chętniej decydują się na proekologiczne rozwiązania dla swoich ogrodów. Bardzo szeroka oferta kilkudziesięciu maszyn, z których większość oferowana jest w bardzo atrakcyjnych cenowo zestawach wraz z bateriami i ładowarką, pozwala łatwo i szybko rozpocząć budowę własnej bazy maszyn akumulatorowych. Szczególnie dumni jesteśmy z rozwoju naszej oferty nowoczesnych i bardzo zaawansowanych technologicznie robotów koszących Robolinho®. Zmiany postaw klientów powodują skokowy wzrost popytu na zautomatyzowane urządzenia, które wyręczają nas w codziennych rutynowych czynnościach. Zaawansowany robot Robolinho® jest doskonałym rozwiązaniem, które w minionym roku doceniła rekordowa liczba klientów. Nawet bardziej niż sam sukces rynkowy Robolinho® cieszy nas sukces autorskiego programu wsparcia sprzedaży robotów dla sieci dilerskiej – ADRA. Program ADRA pozwala rozbudować sieć profesjonalnych doradców w zakresie koncepcji inteligentnego ogrodu i dać gwarancję naszym obecnym i przyszłym klientom, że ich wszystkie potrzeby w zakresie nowoczesnego podejścia do pielęgnacji swoich ogrodów mogą być zaspokojone poprzez ogólnokrajową sieć Autoryzowanych Dilerów AL-KO. Jakie nowości pojawiły się ostatnio w portfolio AL-KO i co sprawia, że warto polecić je Państwa odbiorcom? M.K.: W roku 2021 AL-KO Kober świętuje niezwykły jubileusz: 90-lecie powstania firmy, która nieprzerwanie koncentruje się na dostarczaniu swoim klientom produktów zaawansowanych, ale i dopasowanych do ich oczekiwań oraz potrzeb. Ta troska, która jest obecna w całym procesie projektowania produktów, pozwala nam dostarczać urządzenia, które wypełniają istotne nisze na rynku. W tym wyjątkowym, jubileuszowym roku pojawią się cztery unikalne produkty, które podkreślą rolę AL-KO Kober na rynku nie tylko w Polsce, ale też całej Europie: robot koszący AL-KO Robolinho® 300E, przeznaczony na ogrody do 300 m kw. i uzupełniający ofertę AL-KO w tym najpopularniejszym obecnie w Polsce segmencie robotów: kosiarka spalinowa AL-KO Premium 521 SP-A z technologią AIRFLOW®, dzięki której kosz jest dokładniej napełniany trawą i trzeba go znacznie rzadziej opróżniać, traktor ogrodowy AL-KO T22 105.1 HD-A V2 z unikalną funkcją blokady mechanizmu różnicowego, którą docenią wszyscy użytkownicy tej maszyny w trudniejszym terenie oraz nowa, mocna i lekka kosa spalinowa solo by AL-KO 141 B z technologią Strato Charged, która ogranicza emisję spalin oraz przedłuża żywotność silnika. Wszystkie te jubileuszowe produkty będą dostępne już tej wiosny w specjalnych, atrakcyjnych urodzinowych cenach. Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z nimi u najbliższego autoryzowanego dilera. W jakim kierunku więc ewoluują potrzeby właścicieli ogrodów w Europie i Polsce? Jak zmieniają się ich preferencje i kryteria zakupowe? M.K.: Ogrody generalnie zyskały na znaczeniu. Stały się odskocznią od codzienności, sanktuarium dającym spokój i swobodę, której tak nam brakuje. Wydaje się, że właściciele ogrodów patrzą na nie teraz z nową pasją, inwestując w ich upiększanie. W związku z tym, że nadal żyjemy w okresie niepewności, również finansowej, klienci bardziej niż w poprzednich latach skupiają się na wybraniu właściwego sprzętu – wysokiej jakości, zapewniającego wiarygodną opiekę posprzedażną i w rozsądnej cenie – i takie są właśnie produkty AL-KO. Warto również zauważyć , jak mocno urosła na znaczeniu sprzedaż on-line. Pandemia i tutaj odcisnęła swoje piętno, zmieniając sposób, w jaki klienci robią zakupy. Nie znaczy to, że przed pandemią klienci branży ogrodniczej nie korzystali z e-commerce, ale trzeba przyznać, że ten proces znacznie przyspieszył. Wymusza to zarówno na dostawcach, ale i dystrybutorach, na dilerach konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na ten kanał dystrybucji, ponieważ jego zaniedbanie, niedofinansowanie może być

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz