LIDER BIZNESU 2/2021

24 garden biznes Z  danych agencji badawczej Data Bridge Market Research wynika, że sam segment ro - botów koszących na świecie do 2028 r. osiągnie wartość ponad 2 mld dol., rosnąc w średniorocz - nym tempie 12,3% do 2028 r. W Polsce dynamika sprzedaży kosiarek robotycz - nych i samojezdnych sięga nawet 50% w skali roku. W2020 r. w sprzedaży tego asortymentu w naszym kraju notowano rekordowe wzrosty! TRAKTORY I ROBOTY koszące Tekst: Marcin Fajerski, Zdjęcia: Pixabay Uświadomione korzyści Marcin Kleszczewski Robofarma - wyłączny przedstawiciel Ambrogio Robot i Tech Line Robot w Polsce Sprzedaż robotów koszą- cych w Polsce rozwija się bar- dzo dynamicznie. Proces ten nabrał wyraźnie przyspie- szenia: od ok. 4 lat średnio w tempie ok. 30-50% rocz- nie. Ostatni sezon przyniósł nam ponad 100% wzrostu. Mimo to nadal gonimy kraje rozwinięte. Potencjał jest cały czas ogromny i z pew- nością trend ten utrzyma się przez kolejne 6-8 lat. Czynników wpływających na popyt jest bardzo wiele i można je podzielić na kilka grup. Pierwsza to ekolo- gia: restrykcje dotyczące emisji spalin, hałasu, problem wyrzucania odpadów. Bardzo ważne są też: stale rosnąca świadomość istnienia automatycznych rozwiązań, oswo- jenie klienta z szeroko rozumianą robotyką, przekonanie do długofalowych korzyści stosowania robotów. Nie jest to przejściowa moda, ale nieunikniona przyszłość. Roboty koszące to też ekonomia: ich stosowanie po prostu się opłaca ze względu na niskie koszty eksploata- cyjne, oszczędność wody, nawozów, zużycie energii czy bezobsługowość. Co ważne, nie szukamy już najtańszego produktu, a roz- wiązań wydajnych, bezpiecznych, bezproblemowych. Istotne jest wsparcie i obsługa serwisowa.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz