LIDER BIZNESU 2/2021

25 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Oszczędnie, bez hałasu i spalin Traktory i roboty koszące stanowią obecnie bardzo silną grupę produktową. Konsumenci mają coraz większy wybór maszyn, a konkurenci prześcigają się w coraz lep- szych i bardziej innowacyjnych rozwiązaniach. W ostatnim czasie można zauważyć dynamiczny rozwój technologii akumulatorowej. Jest to spowodowane wzrostem zain- teresowania klientów urządzeniami akumulatorowymi, które wydają się idealnym rozwiązaniem dla każdego ogrodnika. Łączą atuty urządzeń spalinowych i elektrycz- nych. Nie emitują spalin, hałasu i nie wymagają wymiany oleju, filtrów czy dolewania paliwa. Urządzenia te są lek- kie, ciche, charakteryzują się prostą i intuicyjną obsługą. Zapewniają oszczędność czasu, a także pieniędzy – dzięki ograniczeniu kosztów konserwacji i serwisu. Roboty koszące STIGA charakteryzują się autonomią dzia- łania, a ich pracą można zarządzać z urządzenia mobil- nego. Są niewielkich rozmiarów, pracują bardzo cicho, a podczas koszenia mulczują trawę, pozostawiając na całej koszonej powierzchni naturalny, organiczny nawóz. Trawnik kosi się sam, a do tego jest regularnie nawożony, dzięki czemu bez żadnego wysiłku można utrzymać „piękny, zielony dywan”. Traktory ogrodowe kojarzą się z urządzeniami spalino- wymi, ale STIGA w swojej ofercie posiada też bardzo inno- wacyjne i zaawansowane technologicznie traktory ogro- dowe w pełni zasilane akumulatorowo: e-Ride, które dzięki Bluetooth łączą się z aplikacją w telefonie i informują m.in. o wymaganej konserwacji. Podobnie jak odpowiedniki spalinowe, traktory charakteryzują się dużą szerokością koszenia oraz wydajnością. Oferują 3 różne systemy kosze- nia – zbieranie, mulczowanie, a także wyrzut boczny. Już teraz można wygodnie kosić do 3000 m kw., ciesząc się jazdą bez spalin i bez hałasu. Na całym świecie konsumenci poszukują kompleksowych rozwiązań, które pozwolą im w sposób łatwy i bezwy- siłkowy zatroszczyć się o przydomowy trawnik. Dlatego zapotrzebowanie na kosiarki robotyczne oraz samojezdne w ciągu ostatnich lat wyraźnie się zwiększyło. W czasie pan- demii koronawirusa popyt na ten asortyment wzrósł jeszcze bardziej. Motorem rozwoju w tym segmencie handlu staje się ponadto dążenie konsumentów do poszukiwania ekolo- gicznych rozwiązań i ich otwarcie na innowacje. Tendencja ta szczególnie widoczna jest w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jak zauważają anali- tycy Euromonitor International, wzrost dochodów polskich konsumentów zachęca ich do sięgania po bardziej nowa- torskie produkty z wyższej półki. Polacy zaczynają coraz chętniej korzystać z innowacji w robotyce czy decydują się na zakup traktorków koszących, zapewniając sobie kom- fortową pielęgnację trawników. W ten sposób właściciele ogrodów w naszym kraju mogą cieszyć się większą ilością wolnego czasu. Czynnikiem sprzyjającym rynkowi robo- Prognozuje się, że rynek samojezdnych kosiarek najlepsze lata ma jeszcze przed sobą. Zwłaszcza w Europie, która wg danych agencji Markets And Markets jest największym i najszybciej rosnącym rynkiem dla tego sprzętu, ponieważ coraz więcej mieszkańców „Starego Kontynentu” może sobie pozwolić na dom z ogrodem.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz