LIDER BIZNESU 2/2021

26 garden biznes Prawdziwa hossa przed nami Arkadiusz Krociak kierownik działu Smart Solution Smart Solution Manager AL-KO Kober Sp. z o.o. Od kliku lat kluczowym elementem strategii sprzedaży firmy AL-KO jest rozwój i sprzedaż traktorów ogrodowych oraz robotów koszących. To właśnie te produkty przebojem zdobywają polski rynek. Z roku na rok wzrost sprzedaży jest ponad trzycyfrowy z tendencją wzrostową. Naszą nowością na sezon 2021w kategorii traktorówogrodowych jest model T22 105.1 HDD-A V2 z blokadą dyferencjału. To model, który poradzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach. Kolejną nowością jest akumulatorowy traktor typu Rider z czasem pracy aż do 2 godz. i obszarem koszenia do 6 tys. m kw. Jednocześnie AL-KO bardzo mocno stawia na nowe tech- nologie. Dowodem na to jest rozszerzenie istniejącej oferty o kolejne dwa modele robo- tów koszących 300E i 450W. Innowacyjność i wysoka jakość koszenia są podstawo- wymi atutami naszych robo- tów Robolinho®. Większość robotów wyposażona jest w łączność Wi-Fi, dzięki czemu użytkownik ma stały nadzór nad swoim urzą- dzeniem. Przewidujemy, że prawdziwa hossa w sprze- daży robotów koszących jest jeszcze przed nami. Dobre perspektywy Mirosław Wierzbicki właściciel Perfetto Sp. J. Pomimo pandemii i dużej niepewności w marcu i na początku kwietnia ub.r. rynek ogrodniczy odnotował duże wzrosty sprzedaży. Coraz wyraźniej zarysowuje się tenden- cja odchodzenia od tradycyjnych ręcznych kosiarek spali- nowych, a zastępują je kosiarki akumulatorowe oraz roboty koszące. Spośród naszych produktów bardzo dobrze przy- jęto model kosiarki akumulatorowej Toro o szerokości 55 cm Powrót do macierzy Paweł Piasecki szef działu sprzedaży CEE + Nordic Wiedenmann GmbH Zaskakująca sytuacja, jaka spotkała nas na początku 2020 r., z pewnością przyczyniła się do powrotu na łono natury, szukania wyciszenia, większej ilości czasu, który spędzamy na świeżym powietrzu, a przede wszystkim w ogrodzie. Nowoczesna technika kosząca zdecydowanie usprawnia wykonywanie pewnych regularnych czynności na trawniku. Wiadomo też, że systematyczne koszenie trawy zdecydo- wanie wpływa na jej zagęszczenie się i wypełnienie pustych miejsc. Jest jednak jedno „ale”. Częstsze koszenie wymu- sza większy nakład nawozów oraz wody: roślina rośnie bowiem częściej i szybciej. Woda dodatkowo wypłukuje składniki pokarmowe. Zwiększa się więc warstwa filcu, czyli obumarłych części trawy, które nie mają szans przedrzeć się przez gąszcz innych źdźbeł, aby podejść pod nóż koszący i uczestniczyć w procesie fotosyntezy. Pozostaje również skoszona trawa, której robotem się nie zbierze. Powoduje to nagromadzenie się masy organicznej na trawniku. Cienka warstwa filcu do ok. 0,5 cm jest pożądana i bezpieczna dla trawnika. Chroni korzeń przed upałami i tworzy tzw. barierę. Zbyt dużo jednak filcu (którego trawa aż tyle nie potrzebuje) może prowadzić do zbyt intensywnego magazynowania wody, która nie dotrze do korzenia. Korzeń staje się leniwy. Zmniejsza się przez to również przenikalność nawozu gra- nulowanego do rośliny. Należy pamiętać zatem o regularnych zabiegach werty- kulacji. Do dużych trawników zalecamy stosowanie zgrze- beł-wertykulatorów pasywnych, podczepianych do cią- gniczka/kosiarki lub do traktora komunalnego. Zaletą tego typu wertykulatorów jest to, że możemy go stosować od marca do końca października bez ryzyka uszkodzenia traw- nika. Wertykulatory aktywne natomiast zaleca się stosować tylko w okresie pełnej wegetacji trawy, czyli w kwietniu/ maju/na początku czerwca i w połowie sierpnia/września. Stosowanie ich poza tym okresem może powodować uszkodzenie trawnika oraz wydłużać czas jego odrodzenia się: wizualnego i witalnego. tycznych i samojezdnych kosiarek jest również rekordowe zainteresowanie domami jednorodzinnymi w Polsce oraz wzrost powierzchni użytkowej ogrodów w naszym kraju. W ciągu najbliższych lat tendencje te na pewno się utrzy- mają, co z pewnością przełoży się na zadowalającą sprzedaż zarówno kosiarek automatycznych, jak i większych urządzeń koszących. i autorskim systemie napędu ADS. W tym roku jak i w 2022 planowana jest premiera kolejnych produktów z tej kategorii. Nasz główny partner handlowy, amerykańska firma Toro, nie zapomina też o robotach koszących, których premiera będzie miała miejsce w przyszłym roku. Według zapewnień będzie to produkt, który może zrewolucjonizować rynek robotów koszących. Nie można też zapomnieć o coraz lepiej rozwijającym się rynku kosiarek samojezdnych o zerowym promieniu skrętu. W tym segmencie Toro jest zdecydowanym liderem w Europie, a nowa gama produktów serii Timecutter jeszcze bardziej podnosi poprzeczkę.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz