LIDER BIZNESU 2/2022

24 ODCZUWALNE SKUTKI PANDEMII Piotr Świeży Sales Manager Chomik Sp. J. Zarówno nasze obserwacje, jak i statystyki sprzeda - ży pokazują, że zainteresowanie meblami ogrodowymi w ubiegłym roku było bardzo duże. Sprawił to nie tylko naturalny popyt, ale także problemy z dostawami na pol - ski rynek. Zerwanie łańcuchów dostaw wywołane pande - mią miało taki skutek, że na rynku było mniej produktów tej kategorii. Trochę inaczej przedstawiała się sytuacja z oświetle - niem ogrodowym. W tym przypadku dostępność była znacznie lepsza, ale i tak – dzięki temu, że oświetlenie ogrodu stało się bardzo popularne, sprzedaż mimo dużej konkurencji była wysoka. Niestety rynkowi ciągle czkawką odbija się pandemia. Jej gospodarcze konsekwencje, a więc wysoka inflacja, rosnące ceny transportu aktualnie rządzą w branży. Ol - brzymie różnice w cenach pomiędzy kolejnymi dostawa - mi towarów– oczywiście na korzyść tych wcześniejszych – sprawiają, że masowo wyprzedają się produkty z ma - gazynów. Kto ma towar z wcześniejszych dostaw, może zagwarantować znacznie lepsze ceny. Z naszej perspektywy najciekawszymi nowościami są tu - nele połówki, nowe wzory mebli, ciekawe rozwiązania do uprawy roślin, a także nowe pergole, tyczki i ławki. Wiele nowości pojawiło się w zakresie wykorzystania oświetlenia LED. Można się spodziewać, że ogólny wzrost cen energii, a za nią wszystkich innych dóbr, będzie nas motywował do oszczędności. W zakresie ogrodnictwa spodziewamy się, że z tego powodu wiele osób wróci do uprawiania przydomo - wych ogródków lub powiększy swoje uprawy. To z kolei bę - dzie skutkować wzrostem popularności artykułów ogrod - niczych i zwiększonym popytem. Można więc ostrożnie prognozować dobre perspektywy dla tego rynku. RAPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz