LIDER BIZNESU 2/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 25 a jednocześnie innowacyjnych rozwiązań, które będą np. zintegrowane ze smartfonem lub inteligentnym domem. Konsumenci chętnie sięgają po świetlne girlandy w róż - nych rozmiarach i niewielkie lampy, które z łatwością można ukryć w pobliżu rabat i w przejściach, aby subtelnie podkreślić roślinne i wodne aranżacje oraz inne elementy krajobrazu. Rynek zewnętrznego oświetlenia oferuje całą mnogość innowacji, ale należy zaznaczyć, że jego rozwo - jem w ciągu nadchodzących lat mocno zachwiać mogą przerwy w łańcuchu dostaw i niewystarczająca podaż wielu elektronicznych komponentów, które najczęściej sprowadzane są z Chin. WCIĄŻ OPŁACALNY BIZNES Mariusz Nawrocki CEO / Partner Designlink Poland Sp. z o.o. Za nami rok pełen wyzwań, nieoczekiwanych zwrotów akcji i odpowiedzialnych decyzji. Pandemia nieco utrud - niła relacje, a rosnące ceny surowców i wygórowane koszty transportu bardzo mocno wpłynęły i nadal zresz - tą wpływają na branżowy rynek. Wciąż rejestrujemy duże zainteresowanie meblami w Polsce, ale nie ukrywam, że są też pewne obawy o przyszłość w biznesie. Dla nas, jako importera, ogromny wzrost kosztów trans - portu stanowi niemałe wyzwanie, a wśród naszych klientów przeważa opinia, że ceny osiągnęły już górną granicę opłacalności. Uspokajamy. Wzrost cen logistycz - nych zatrzymał się i odnotowaliśmy już nawet pewne spadki. Moim zdaniem ten bardzo mozolny, spadkowy trend utrzyma się w najbliższej przyszłości, choć wszyst - ko wskazuje na to, że nie będzie już powrotu do cen sprzed dwóch lat. Import mebli nadal jednak będzie znaczącym elemen - tem rynku. Z prostej przyczyny: ponieważ nie wszystko da się wyprodukować w Polsce, a nawet w Europie, ale też dlatego, że możliwości lokalnych producentów są ograniczone, a potrzeby mimo wszystko duże. Wierzę, że importerzy tacy jak Designlink, którzy mają rozległe mię - dzynarodowe kontakty, nadal będą oferowali klientom dobre produkty w atrakcyjnych cenach, choć prawdopo - dobnie rynek przestawi się na towary mniejsze gabary - towo, składane – łatwiejsze i tańsze w transporcie. Zasadniczo jestem więc dobrej myśli, uważam, że naj - gorsze już za nami. To wciąż jest opłacalny biznes. DOMOWY OPEN-AIR Już od kilku lat konsumenci na całym świecie dążą do stworzenia salonu na świeżym powietrzu, który idealnie sprawdzi się nie tylko jako przytulny kącik wytchnienia od codziennych trosk i stresu, ale również jako bezpieczne i równocześnie klimatyczne miejsce rodzinnych czy towarzyskich spotkań. Nic dziwnego, że wygodne, regulowane fotele, rozłożyste i niskie sofy sprzyjające wypoczynkowi, leżanki i powracające do łask szezlongi szturmem podbijają ogrody na całym globie. Szeroka gama zewnętrznych kompletów wypo - czynkowych pozwala miłośnikom relaksu w zieleni znaleźć idealne rozwiązanie. Z kolei wytrzymałe, roz - kładane sofy, krzesła z wysoką pozycją siedzenia i profi - lowane ławki sprawiają, że ogrodowe posiłki i przyjęcia stały się w covidowych czasach nową tradycją. Z PRĘDKOŚCIĄ ŚWIATŁA? Globalna tendencja do upiększania ogrodów od początku pandemii stała się prawdziwym koniem pociągowym sprzedaży zewnętrznych elementów oświetlenia, która notuje rok do roku dwucyfrowe wzrosty! Agencja infor - macyjna Mordor Intelligence wskazuje również na dąże - nie konsumentów do poszukiwania energooszczędnych RAPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz