LIDER BIZNESU 2/2022

26 UMEBLOWANA EUROPA Fact.MR podaje, że póki co największe udziały w sprzedaży mebli zewnętrznych i innych podobnych elementów wypo - sażenia ogrodów mają kraje Ameryki Północnej z docho - dami przekraczającymi 782 mln dol., ale z ustaleń m.in. Graphical Research wynika, że w ciągu najbliższych kilku lat to Europa wyrośnie na liczący się region w opisywanym seg - mencie handlu. Wpływ na to będzie miało kilka czynników, m.in. starzenie się populacji Europejczyków, ożywienie na rynku nieruchomości z ogrodem i poszukiwanie coraz lep - szych jakościowo oraz wytrzymalszych kompletów wypo - czynkowych. Ważnym filarem sprzedaży mebli ogrodowych jest poprawa stopy życiowej mieszkańców naszego konty - nentu, choć naturalnie należy mieć na względzie, że galopu - jąca inflacja,z którą obecnie zmaga się Europa, i niepewność związana z dalszym rozwojem pandemii mogą osłabić opty - mizm zakupowy konsumentów. ZNACZĄCY WZROST Maciej Niechwiej kierownik ds. sprzedaży zagranicznej „EUROHIT” Sp. z o.o. Ostatni sezon pomimo wielu niesprzyjających czynników okazał się bardzo udany pod względem sprzedaży mebli ogrodowych oraz tuneli foliowych. Klienci nade wszystko wybierali do swoich domów i mieszkań hamaki wiszące, narożniki z technorat - tanu, altany i parasole ogrodowe. Wzrost sprzeda - ży mebli ogrodowych jest znaczący. Z roku na rok poszerzamy gamę, dzięki czemu docieramy do co - raz szerszego grona odbiorców, klienci przechodzą w jakość i kupują lepsze i droższe meble. Czynni - kiem zdecydowanie oddziałującym na sprzedaż jest moda, ale w ubiegłym sezonie wpływ miała również pandemia. Ludzie wybierali spędzanie wolnego cza - su w swoim domu i ogrodzie, coraz bardziej doce - niali spokój i doposażali się w meble ogrodowe. Na najbliższy sezon przygotowaliśmy dla klientów nowości produktowe: meble ogrodowe wykonane z aluminium, podwójne fotele wiszące, altany alu - miniowe z zadaszeniem. Produkty będą duże, prze - stronne, wygodne i trendy. Analizując zeszłoroczną sprzedaż i zainteresowanie tematemmebli ogrodowych,przewidujemy utrzyma - nie się trendu sprzedaży porównywalnego do 2021 r. Wzrost poziomu sprzedaży może być spowolniony utrzymującymi się utrudnieniami w łańcuchach do - staw i wysokich kosztach frachtu morskiego. NA PEŁNYCH OBROTACH Andrzej Łaniecki Ogrodowy Salon Covid zaskoczył branżę mebli ogrodowych! Stwierdze - nie „jeszcze jest dostępne” kiedyś było traktowane jak tani chwyt marketingowy. Dzisiaj to fakt. Najlepsze fabryki mebli ogrodowych od Dżakarty po Chiampo pracują na pełnych obrotach i nie są fizycznie w sta - nie sprostać zapotrzebowaniu. Coś, co dziś jest, jutro może być niedostępne przez kolejny rok. Kropka. Są też pozytywne wieści. Do łask wraca przepiękny technorattan, mimo iż wydawało się, że meble alumi - niowe wyprą go na dobre. Ciężka, ręczna praca jest poważana przez polskich klientów, którzy doceniają kunszt azjatyckich tkaczy. Niespodziewanie coraz bardziej popularne stają się ultranowoczesne meble tapicerowane. Tkanina na zewnątrz ma się całkiem nieźle. Wiemy, bo sami te - stowaliśmy bez przykrycia meble Bizzarto przez całą zimę 2020 r., śnieg, lód, deszcz, mróz. Efekt? Lekkie za - brudzenie tu i tam, a poza tym nietknięte, gotowe do użytku meble ogrodowe. Oczywiście lepiej przykryć pokrowcem, ale nawet bez tego meble można używać po zimie. O rynkowym prymacie drewniane - go asortymentu meblowego decy - duje przede wszystkim szlachetny wygląd drewna, jego wysoka wy - trzymałość na uszkodzenia mecha - niczne i działanie pogody, a tak - że wysoka dostępność produktów w różnych wariantach kolorystycz - nych i opcjach wykończenia MEBLE NA TOPIE Póki co w sprzedaży asortymentu outdoorowego na Starym Kontynencie według Graphical Research przo - dują kolejno: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania. Polska – dzięki boomowi na domy jed - norodzinne i modzie na działkę lub przeprowadzkę za miasto – również mogła cieszyć się zadowalającą koniunkturą na ogrodowe fotele, stoły, sofy, komplety wypoczynkowe i zewnętrzne oświetlenie. Szacuje RAPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz