LIDER BIZNESU 3/2020

16 290,5 mln dol. Do tego czasu wolumen sprze- danych sztuk produktów do grillowania i wę- dzenia może zwiększyć się do 14,16 mln sztuk. Dynamika w tym segmencie handlu, wahająca się między 0,2-0,3%, nie wydaje się wprawdzie imponująca, ale asortyment BBQ to prawdzi- wa żyła złota dla producentów, dystrybutorów i detalistów na całym świecie. Europejscy kon- sumenci – nawet ci z największych aglomeracji miejskich – pokochali grillowanie, a ich zain- garden biznes Z danych agencji in - formacyjnej Industry Research wynika, że światowy rynek BBQ przekroczył już rekor - dowy próg 3,6 mld dol. Wg pro - gnoz, rosnąc w średniorocznym tempie 4,6%, może osiągnąć war - tość aż 5,6mld dol. do 2028 r. Jak branża produktów do grillowania rozwija się w Polsce? TEKST: Anna Przybylak, ZDJĘCIA: unsplash.com RYNEK GRILLI na świecie i w Polsce Hiszpański termin barbacoa, od którego wywodzi się angielskie barbecue, odnosi się bardziej do sztuki przygotowywania je- dzenia na ogniu i uzyskiwanej w ten sposób struktury mięs niż konkretnie do rusztu, wędzarni czy grilla. Aktualnie pod każdą szerokością geograficzną BBQ jest nie tyl- ko sposobem spędzania wolnego czasu, a hobby i stylem życia. W tej dziedzinie prym nadal wiodą kraje Ameryki Płn., które wg danych Industry Research generują łącznie ponad 45% świato- wej sprzedaży grilli, wędzarni, palenisk i asortymentu uzupeł- niającego. Zaraz za Stanami Zjednoczonymi i Kanadą plasuje się jednak Europa, której udziały w segmencie BBQ przekracza- ją już łącznie 27%. Grillująca Europa Jak podaje agencja Statista, sprzedaż samych grilli w krajach europejskich osiągnęła już pułap 271 mln dol., a w br. może za- mknąć się wynikiem 276 mln dol. Prognozuje się, że w 2023 r. jego wartość na Starym Kontynencie wzrośnie co najmniej do Wg szacunków firmy badawczej Inquiry, polscy konsumenci w ub.r. mogli przeznaczyć na imprezy grillowe łącznie nawet 15 mld zł.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz