LIDER BIZNESU 3/2020

29 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy rodzinnych sklepów ogrodniczych, które zdarza się, że notują większe przychody w porównaniu z ubiegłym rokiem, z racji ograniczonych dni pracy sklepów sieciowych. Również firmy usługowe zakładające zieleń składają zamówienia. Ciągle jednak jest to w większości mniejsza sprzedaż niż w kwietniu ubiegłego roku. Oczywiście wszystko jest uzależnione od lokalizacji sklepów, jak i szkółek. Odbiorcy, ale my, producenci także, bardzo różnie zachowujemy się - początkowa reakcja podszyta lękiem sparaliżowała działania, pozamykaliśmy się, część z nas zredukowała zamówienia na sadzonki. Ale wiosna to nasz główny czas sprzedażowy, na który czekamy i trzeba zrobić wszystko, z zachowaniem środków ostrożności, żeby ta sprzedaż była. Mamy szczęśliwie otwarte centra ogrodnicze, chociażby Wielka Brytania nie ma tej możliwości. Cieszą dobre wiadomości z pokrewnej branży o brakującym bratku na rynku, o dobrej sprzedaży roślin rabatowych. Sprzedaż internetowa w czasach epidemii wystrzeliła mocno w górę. Koronawirus nakręcił sprzedaż internetową. A jak to wygląda w przypadku szkółkarzy? K.R.: Nie mamy takich danych, aczkolwiek centra Katarzyna Radzis

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz