LIDER BIZNESU 3/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 REKLAMA RAPORT Idea ogrodnictwa przyja - znego naszej planecie zy - skuje na znaczeniu, czemu towarzyszy zmiana filozo - fii myślenia klientów i ich potrzeb Dodatkowo coraz bardziej zwraca się uwagę na to, jaki ślad węglowy pozostawiają nasze działania. Pokrótce można to wszystko sprowadzić do nurtu eco-friendly. Ciągle rosnąca rzesza świadomych konsumentów będzie niejako wymu - szała zmiany na wielu poziomach produkcji i dystrybucji, stawiając dobro planety na pierwszym miejscu. OGRODNICTWO ZMIENIAJĄCEGO SIĘ KLIMATU Co prawda, dzięki zakazowi używania niebezpiecznych freonów, ozonu w warstwie ozonowej przybywa wg badań każdego roku o 2%,jednak faktem jest,że klimat jest mniej stabilny, a pogoda coraz bardziej nieprzewidywalna. Zimy są coraz krótsze i cieplejsze, co daje możliwość rozsze - rzenia gamy uprawianych roślin o gatunki dotąd w naszej strefie niespotykane. Szacuje się, że w najbliższych latach oferta szkółkarska znacząco powiększy się o gatunki typowo śródziemnomorskie i subtropikalne! Popyt na rośliny egzotyczne, niespotykane nieustannie będzie rósł. Przewiduje się przesunięcie stref klimatycznych bardziej na północ. W praktyce oznacza to dłuższe lato z częst - szymi okresami suszy. Przełoży się to na rozwój roślin.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz