LIDER BIZNESU 3/2022

46 POZIOM WYŻEJ Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie ustawienie produktów w sklepie wpływa na decyzje zakupowe klientów. Powstała nawet specjalna dzie - dzina, która ma za zadanie tak zająć się przestrzenią, aby klient czuł się zaopiekowany i spokojny, a zakupy sprawiały mu jak największą przy - jemność. Mowa oczywiście o visual merchandisingu. Dlaczego to jest takie istotne? Z wielu przyczyn, o kilku z nich przeczytacie w artykule. Ekspozycja w sklepie – jak zachęcić klienta do zakupu? TEKST: Dagmara Kokoszka-Lassota ZDJĘCIA: AdobeStock D banie o komfort klienta podczas zakupów to w dużej mierze kwestia tego, aby złagodzić jego „ból” w zakresie wydawania pieniędzy. Ludzki mózg jest tak skonstruowany, że podczas transakcji, a co za tym idzie „wydawania pieniędzy”, uruchamia się w nim ośrodek odpowiedzialny za ból. Jako handlowcy musimy więc zrobić wszystko, żeby ten proces jednak nieco umilić. PRELUDIUM DO ZAKUPÓW Zacznijmy od początku! Niezwykle ważne jest również to, aby klienta zachęcać do zakupu jeszcze przed przekro - czeniem progu sklepu. Co to w praktyce oznacza? Zadba - nie o wystawę sklepową oraz reklamy na zewnątrz! Bez nich potencjalny odbiorca może albo przejść obok sklepu i w ogóle go nie zauważyć, albo zwyczajnie zabrak - nie mu tej motywacji, aby po przejrzeniu dostępnego Specjalistka ds. e-marketingu i psychologii sprzedaży, ze specjali - zacją neuromarketing i neuropsychologia. Realizuje się także jako trenerka, mentorka i edukatorka. W branży e-marketingu działa od 2011 r. Jest także certyfikowanym specjalistą ds. visual mer - chandisingu. Posiada dyplom magistra zarządzania przedsiębior - stwem i łańcuchem dostaw na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, a także certyfikat studiów podyplomowych z zakresu psychologii marketingu i sprzedaży oraz cyberbezpieczeństwa. Obecnie kończy jednolite studia magisterskie na kierunku psy - chologia, a także studia podyplomowe z zakresu neuropsychologii.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz