LIDER BIZNESU 4/2021

18 wywiad ograniczenia wynikające z wprowadzenia zasad bezpieczeństwa zmusiły nas do oddelegowania części pracowników biurowych do pracy zdalnej, a na produkcji – do wprowadzenia pracy zmia- nowej. Duży nacisk położyliśmy na zapewnienie ciągłości pracy przy zachowaniu niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Robiliśmy wszystko, aby wywiązywać się ze zobowiązań i dotrzymywać terminowości zamówień. Warto podkreślić, że w tym trudnym okresie pracownicy W.Legutko stanęli na wysokości zadania i nie tylko realizowaliśmy dotychczasowe plany sprzedażowe, ale również wprowadziliśmy wiele nowości. W swojej działalności W.Legutko odważnie i konsekwentnie stawia na innowacyjność. Co było inspiracją do stworzenia konfetti kwiet- nego, tub z nasionami mieszanki kwietnej czy bomb nasiennych? Jakim zainteresowaniem cieszą się te produkty? J.L.: Cały czas analizujemy rynek pod kątem zmieniających się potrzeb klientów, pojawiają- cych się nowinek ogrodniczych, w poszukiwaniu inspiracji. Wysoka świadomość społeczeństwa dotycząca zwiększenia bioróżnorodności i wysiewania nasion roślin przyjaznych owadom zapylającym sprawiła, że w naszej ofercie znajduje się dużo mieszanek kwiatowych. Rosnący popyt na te produkty spowodował, że poszukiwaliśmy innowacyjnych rozwiązań dla tej kategorii nasion. Na pomysł wprowadzenia do oferty tub nasien- nych wpadliśmy podczas penetracji ofert zagra- nicznych firm ogrodniczych. Na polskim rynku dostępny był dotychczas jedynie importowany asortyment. W związku z tym postanowiliśmy zaoferować nowy produkt, który stanowi świetne rozwiązanie pozwalające w łatwy i szybki sposób wysiać nasiona mieszanki kwiatowej. Co ważne, opakowanie jest poręczne i ekonomiczne. W przypadku konfetti był to impuls. O jego ist- nieniu wiedzieliśmy od dawna, ale wprowadzając gamę innowacyjnych produktów zawierających nasiona mieszanek kwiatowych, nie mogło go zabraknąć. Maty nasienne posiadamy w swojej ofercie od lat, a konfetti w pewien sposób stanowi ich modyfikację. Prawdziwą wisienką na torcie były bomby kwia- towe. Ponieważ na polskim rynku rosło zaintere- sowanie nimi, postanowiliśmy, że nie może tego produktu zabraknąć w naszej ofercie. Bomby znane są od dawna, lecz dotychczas popularne były jako wyrób handmade. Postanowiliśmy zaoferować klientom gotowe bomby kwiatowe. Decyzja ta okazała się słuszna. Wszystkie wprowadzone nowości wzbudziły wielkie zainteresowanie wśród klientów. Eleganckie opakowania sprawiają, że produkty te mogą służyć jako nietuzinkowy prezent. Nieprzeciętny sposób wysiewu może wzbudzić ciekawość wśród dzieci, a tym samym zachęcić je do zabawy podczas wysiewu. Produkty te dedykowane są szczególnie osobom ceniącym nowinki ogrodnicze. Nieszablonowe i nowatorskie podejście do rynku nasion hobby nie kłóci się z poszanowa- niem dla długoletniej tradycji rodzinnej firmy. Co dało impuls do wprowadzenia autorskiej serii dalii dr inż. Wiesława Legutko nagrodzo- nej m.in. tytułem Lidera Trendów? Czym wyróżnia się ta gama produktowa? J.L.: „Z miłości do kwiatów” to autorska kolek- cja dalii dr inż. Wiesława Legutko. Powstała ona z ogromnej pasji do ogrodnictwa mojego W czasie pandemii robiliśmy wszystko, aby wywiązywać się ze zobowiązań i dotrzymywać terminowości zamówień. Warto podkreślić, że w tym trudnym okresie pracownicy W.Legutko stanęli na wysokości zadania i nie tylko realizo- waliśmy dotychczasowe plany sprzedażowe, ale również wprowadziliśmy wiele nowości

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz