LIDER BIZNESU 4/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 REKLAMA i otwarcie centrów ogrodniczych (nawet w czasie najwięk- szych obostrzeń związanych z koronawirusem) sprawiły, że popyt na rośliny ozdobne wyraźnie się ożywił. – Na szczęście sezon zaczął się na tyle szybko, że wiele wysyłek zostało zrealizowanych na początku marca (ub.r. – przyp. red.) – relacjonowała na łamach Lidera Biznesu Karolina Radzis ze Związku Szkółkarzy Polskich. gwałtownemu wzrostowi popytu na rośliny ozdobne. – Sprzedaż w kwietniu, maju i czerwcu okazała się większa niż w tych samych miesiącach 2019 r. – mówił Wojciech Wró- blewski z ZSzP podczas światowej konferencji Międzynaro- dowego Stowarzyszenia Producentów-Ogrodników AIPH, która odbyła się 15 września 2020 r. – Nasze szkółki szybko i elastycznie przystosowały się do nowych warunków, a nie- które wprowadzone w 2020 r. narzędzia marketingowe i procedury pozostaną tu na dobre w użyciu – podkreślił. W związku z niepewną przyszłością w 2020 r. duża część odbiorców oferty szkółkarskiej wpadła w popłoch i anulo- wała wcześniej złożone zamówienia lub nawet całkowicie je wstrzymała NIEŁATWY START I NOWE STANDARDY Po wystartowaniu sezonu głównym wyzwaniem dla właści- cieli rodzimych gospodarstw szkółkarskich stało się zapew- nienie bezpieczeństwa personelowi. Sporo szkółek musiało też odpowiednio przeorganizować swoją pracę i ograni- czyć skład w zespołach, by prewencyjnie zoptymalizować koszty i zadbać o standardy bezpieczeństwa. Niemałym wyzwaniem okazała się potrzeba odpowiedniego zorgani- zowania dostaw i realizacji zamówień, a więc i sprostanie

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz