Lider Biznesu 4/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 WYWIAD Ostatnio wiele dyskusji w branży poświęca się pro- blemowi dostępności wielu asortymentów w sektorze ogrodniczym. Jak AL-KO z produkcją zlokalizowaną w Austrii radzi sobie z wyzwaniem zapewnienia swoich produktów w Europie? Wiele firm nie jest w stanie zaspokoić potrzeb rynku, ze względu na ograniczenia wynikające z dostaw od zagranicznych podwykonawców, którzy dwoją się i troją, aby nadrobić straty i przyspieszyć łańcuchy dostaw w pocovidowej rzeczywistości. Także ostatnie wydarzenia związane z wojną za naszą granicą będą miały z pewnością i na to wpływ. Ale w tym obsza - rze potrzebujemy jeszcze czasu, aby odpowiednio zdefiniować wpływy, bo sytuacja jest bardzo zmienna i dynamiczna. Maszyny firmy AL-KO to koncepcje i pro - jekty tworzone w Niemczech, a produkowane w Austrii – stąd nasze obawy o dostępność produktów są dużo mniejsze niż innych producentów uzależnionych od dostaw tylko z Chin i innych części globu. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten sezon, również pod kątem zatowarowania. Nasi dilerzy w tym roku złożyli rekor - dową ilość zamówień na maszyny i akcesoria AL-KO. AL-KO sukcesywnie rozbudowuje swoje portfolio asor- tymentowe. O jakie interesujące nowości poszerzyła się ostatnio oferta AL-KO Kober? Dlaczego warto pole- cić te produkty detalistom i użytkownikom? W tym roku na rynek wchodzi nasza nowość, czyli sys - tem akumulatorów 18V Bosch Home and Garden Com - patible. System pozwala na korzystanie z urządzeń marek wielu wiodących producentów, w tym AL-KO, i jest kompatybilny z różnymi urządzeniami pomoc - nymi do prac w gospodarstwach domowych. Ponadto wprowadzamy akumulatorowy traktor ogrodowy, co jest zupełną nowością na rynku i dowodem na to, że maszyny akumulatorowe to nie tylko drobne maszyny z sektora handheld, ale także maszyny do pielęgnacji dużych ogrodów. Jakie są Państwa najbliższe plany? Na jakich działa- niach będziecie koncentrować się Państwo w najbliż- szym czasie? Poza działaniami mającymi na celu rozwój kategorii maszyn do pielęgnacji ogrodu zarówno spalinowych, jak i akumulatorowych, stawiamy także na niestandar - dowe działania promocyjne mające na celu wsparcie rozwojowych przedsięwzięć – nie tylko związanych z branżą ogrodniczą. Pod koniec 2020 r. podpisaliśmy umowę sponsorską z Polską Ligą Siatkówki i staliśmy się jednym ze sponsorów polskiej ligi. Firma AL-KO została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski kobiet i mężczyzn oraz Oficjalnym Sponsorem PlusLigi, TAURON Ligi oraz TAURON 1. Ligi. Umowa została pod - pisana na 3 lata. Ponadto współpracujemy z najlep - szymi polami golfowymi na terenie całego kraju, gdzie dostarczamy sprzęt w postaci robotów koszących oraz innych maszyn i jesteśmy tam partnerami strategicz - nymi w zakresie technologicznym. Działamy także lokalnie. Jako globalna firma z siedzibą w Poznaniu dbamy o rozwój lokalnych perełek. W ub.r. podjęliśmy decyzję o wsparciu żeńskiej drużyny AZS Poznań oraz ekstraklasowej drużyny Warta Poznań. Wierzymy, że niestandardowe podejście do promocji maszyn ogrod - niczych przyniesie nam w długoterminowej strate - gii korzyści w postaci jeszcze większej świadomości marki AL-KO wśród naszej grupy docelowej. Chcemy, aby z naszą marką bezpośrednio były kojarzone pozy - tywne emocje, takie właśnie, jakie daje kibicom sport. Także planujemy liczne aktywności w zakresie działań w obszarze komunikacji, współpracy z mediami czy działań w obszarze social mediów. Na ten rok zapla - nowaliśmy również liczne promocje i akcje marke - tingowe. Mamy też świadomość, że aktualna– nowa i nieznana dla nas wszystkich – sytuacja na świecie, będzie powodowała także i w naszej branży koniecz - ność zmiany założonych planów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz