LIDER BIZNESU 5/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 BLIŻEJ BRANŻY Sklep internetowy GardenFlora uzyskał certyfikat Trusted Shops i pozytywnie przeszedł audyty gwarantujące klientom bezpieczne zakupy DALEKOWZROCZNE PODEJŚCIE GardenFlora jako jedna z pierwszych polskich firm ogrodniczych postawiła na zdalną obsługę kupujących oraz na rozwój kanału e-commerce w obrębie funk - cjonalnej platformy zamówień B2B i ogólnopolskiego sklepu internetowego, który uzyskał m.in. certyfikat bez - piecznych zakupów Trusted Shops. – Od zawsze zależało nam, aby ułatwić i usprawnić proces realizacji zamówień. Wiedzieliśmy, że kontrahen - towi łatwiej jest np. do nas zadzwonić, niż długo czekać na dojazd przedstawiciela – mówi Remigiusz Hofman, zarządzający działem handlu e-commerce w GardenFlora. – Platformę B2B i sklep online uruchomiliśmy, mając świa - domość, że klientom łatwiej zapoznać się z całą naszą ofertą – podkreśla. Warto dodać, że GardenFlora prowadzi również własne kanały w mediach społecznościowych i bloga z wieloma użytecznymi poradami dla hobbystów. KLIENT POD DOBRĄ OPIEKĄ Podejście GardenFlora do stacjonarnej sprzedaży deta - licznej również wyróżnia się na tle sporej części centrów ogrodniczych w naszym kraju. Firma odeszła bowiem od modelu samoobsługowego. – Nie chcieliśmy, aby hob - byści wchodzący do naszego sklepu byli pozostawieni sami sobie. Zależało nam, aby mogli w pełni oprzeć się na wiedzy sprzedawców i skorzystać z naszego bogatego doświadczenia, by dobrać starannie wyselekcjonowane przez nas markowe produkty, z zakupu których będą zadowoleni – wyjaśnia właściciel Jakub Chwieduk. – Od zawsze wsłuchujemy się w potrzeby odbiorców. Dlatego m.in. w czasie pandemii uruchomiliśmy usługę zamó - wień na telefon, które o konkretnej godzinie można było odebrać w sklepie – dodaje. INNE AKTYWNOŚCI GardenFlora dba również o społeczną odpowiedzialność biznesu,wspierając m.in. lokalne młode talenty sportowe i grupę rowerową GardenFlora MTB Team. Firma regu - larnie bierze też udział w targach, m.in. wystawia się na GARDENII oraz uczestniczy w regionalnych kierma - szach. Aby zwiększyć rozpoznawalność marki, Garden - Flora zdecydowała się ostatnio zainwestować także w reklamę telewizyjną, która była emitowana w kwiet - niu m.in. na TVP i Polsacie w porze takich programów jak „Rok w ogrodzie”. Należy nadmienić, że w 2012 roku Jakub Chwieduk uruchomił nową spółkę cywilną ze wspólnikiem, która zajmuje się sprze - dażą importowanych towarów ogrodniczych i homingowych m.in. do Niemiec i krajów Europy Wschodniej i Zachodniej, za pośrednictwem takich platform aukcyjnych jak Amazon czy eBay. Zało - żenia GardenFlora na przyszłość również są ambitne. Firma w najbliższym czasie zamierza m.in. aktywnie rozwijać handel e-commerce, sukcesywnie poszerzać ofertę i planuje rebranding.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz