LIDER BIZNESU 5/2022

56 W PRAKTYCE Content marketing – jak wykorzystać go do rozwijania biznesu? Każdy przedsiębiorca tworzy rożnego rodzaju treści – dawniej były to hasła reklamowe na ulotkach i banerach, dziś coraz częściej po prostu teksty na stronę www, artykuły na blogi czy posty na social media. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że treści kierowane do potencjalnych klientów – aby osiągały swoje cele – powinny być dobrze zaplanowane. Właśnie temu służy content marketing! Co dokładnie oznacza to pojęcie i jak wykorzysty - wać content do promocji swojej firmy? CZYM WŁAŚCIWIE JEST CONTENT? Content tłumaczy się na dwa sposoby. Pierwszy z nich – węższy – oznacza po prostu „treść”. Szersza defini - cja mówi natomiast, że content to „zawartość”, a więc wszystko to, co wypełnia np. stronę internetową. Con - tentem mogą być więc nie tylko treści pisane, ale rów - nież filmiki, grafiki i infografiki, nagrania audio itp. Jak wygląda to w praktyce? Kiedy klient odwiedza naszą stronę internetową, może natrafić np. na opis naszych usług, przeczytać artykuły blogowe, zobaczyć film, w którym lektor opowiada o firmie, czy też zapoznać się z infografiką z praktycznymi poradami lub darmowym e-bookiem do pobrania w zamian za zapis do newslettera. To wszystko jest właśnie contentem (zawartością,„treścią” strony), a wszystkie działania marketingowe skupiające się na tworzeniu i publikowaniu tych treści nazwiemy content marketingiem (inaczej: marketingiem treści). TEKST: Anna Wołodko mintconcept.pl Facebook: www.facebook.com/AnnaWolodkoMintConcept LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/anna-wo%C5%82odko/ ZDJĘCIA: Pexels ZALETY CONTENT MARKETINGU Warto wiedzieć, że za pomocą dobrych, odpowiednio przygotowanych treści można osiągać różnorakie cele biznesowe, m.in.: • zwiększyć wiarygodność firmy, • zaprezentować klientom swoją wiedzę i doświadczenie, a także budować pozycję eksperta w danej branży, • wspierać PR marki, • poprawić pozycjonowanie strony internetowej oraz zwiększyć zainteresowanie odbiorców profilami na mediach społecznościowych, • promować swoje usługi, • pozyskiwać nowych klientów. Należy pamiętać, że content marketing to zazwyczaj działania długofalowe: z jednej strony potrzeba czasu, aby zaczęły przynosić efekty, ale z drugiej – efekty te są trwałe. Przykładowo: raz zbudowana pozycja eksperta

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz