LIDER BIZNESU 06/2020

49 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy RTM (REAL TIME MARKETING) – narzędzie do błyskawicznego wzrostu rozpoznawalności Twojej marki Z badań przeprowadzonych przez Mindshare wynika, że aż 70% użytkowników polskiego internetu korzysta z wielu ekranów jednocześnie. Z czego to wynika? Z konieczności otrzymania odpowiedzi na nasze wiadomości i komunikaty natychmiast, w szczególności w kanałach social media. W tym samym czasie korzystamy ze smartfonów, komputerów i pozostałych urządzeń jak choćby tablety i smartwatche. Real-Time Marketing możemy podzielić na dwa zastosowania: 1. Szybka i spontaniczna reakcja na wydarzenia, które nie były za- planowane (np. reakcja na wydarzenie społeczne) 2. Zaplanowana komunikacja marketingowa nawiązująca do wy- TEKST: Leszek Lewandowicz J est wiele narzędzi i procesów marketingowych, które dobrze prowadzo - ne są w stanie przynieść Twojej firmie rozpoznawalność i zwiększyć za - interesowanie Twoimi produktami czy usługami. Większość z nich musi być oparta na długofalowych strategiach. Jednakże jedną z najpopular - niejszych form działań marketingowych w ostatnim czasie stał się RTM, czyli real time marketing – błyskawiczne reagowanie na wydarzenia w bieżące wydarzenia. Nie przynosi ona długiego efektu, ale odpowiednie wpasowanie się w grupę odbiorców Twojej marki oraz dobór słów i grafiki jest w stanie w kilka minut wynieść Twój brand na wyżyny popularności. Warunek jest jeden – nie - ustanny monitoring internetu. darzeń, które będą miały miejsce w najbliższej przyszłości (np. Mistrzostw Świata w piłce noż- nej, Royal Wedding czy wypuszczenie nowego sezonu lubianego serialu) 5 grzechów głównych RTMu 1. Czas – jeśli dany trend trwa dłużej niż 24 go- dziny, odpuść sobie reakcje. Zostałeś w blokach startowych i jesteś na przegranej pozycji. 2.Humor – silenie się na żart bez powiązania z własną marką lub z brakiem dystansu do siebie nie wypali. Ślub Księcia Harry’go

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz