Lider Biznesu 6/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 17 w sposób, który pozwala naszym partnerom handlo- wym wydłużyć sezon lub osiągnąć możliwie najlep- sze wyniki finansowe w okresie zimowym. Aktualnie zastanawiamy się m.in. nad wprowadzeniem do naszej oferty artykułów BHP. Nieustannie optymalizujemy naszą ofertę oraz serwis pod kątem potrzeb centrów ogrodniczych, sklepów metalowych i specjalistycznych sklepów e-commerce. Jak rozwija się handel e-commerce w naszej branży z perspektywy Green & Joy? Czy to perspektywiczny kanał sprzedaży produktów ogrodniczych? P.S.: Liczba i znaczenie ogrodniczych sklepów inter- netowych w czasie pandemii istotnie wzrosły i sądzę, że ta tendencja w ciągu najbliższych lat się utrzyma. Chcąc iść z duchem czasu, kładziemy podwaliny pod to, aby stać się solidnym partnerem biznesowym dla sklepów e-commerce, które rozwijają się w bardzo dynamicznym tempie, mimo iż często nie mają takiego doświadczenia jak stacjonarne centra ogrodnicze. Dla- tego nieustannie rozwijamy naszą platformę zamówień B2B, odświeżając wszystkie zdjęcia i opisy. Ostatnio wzbogaciła się ona o status dostępności produktów i czas ich dostawy. Na bieżąco dokładamy nowe funk- cjonalności do naszej platformy, które ułatwiają skła- danie zamówień. Dodam, że aktualizujemy też naszą stronę internetową. Utrzymanie bazy stałych klientów biznesowych na dojrzewającym rynku jest trudniejsze niż pozyskanie nowych. Z wieloma centrami ogrodniczymi, takimi jak „CENTRUM SZKÓŁKARSKIE„JUSTYNA”, Green&Joy w Gdańsku współpracuje od początku swojej działal- ności. Jak firmie po tylu latach na rynku ogrodniczym udaje się utrzymać wysoki poziom zadowolenia odbiorców i zaufanie do marki? T.P.: Od samego początku firmy budujemy partnerskie relacje z naszymi klientami. Od zawsze opierają się one na wymianie informacji, doświadczeń, a także wzajem- nym zaufaniu, podobnie jak z naszymi dostawcami. Myślę też, że nasi partnerzy biznesowi dostrzegają nasz dynamiczny rozwój i to, jak dużą wagę przywiązu- jemy do zagwarantowania im serwisu na najwyższym Harmonijna współpraca Katarzyna Hospod właścicielka centrum ogrodniczego Ogród Kaszubski w Kościerzynie Ogromne i stale rozbudowujące się portfolio asorty- mentowe Green & Joy bardzo ułatwia nam skompleto- wanie oferty. Dopracowana i na bieżąco aktualizowana platforma zamówień B2B to naprawdę silny atut firmy, który pozwala nam zaoszczędzić czas potrzebny na za- towarowanie – tak cenny w naszej codziennej pracy. Istotną funkcjonalność systemu stanowi m.in. status dostępności każdej z pozycji produktowych, na którym nam tak zależało. Same zamówienia realizowane są bar- dzo sprawnie. Dlatego w większości zaopatrujemy się w Green & Joy i chwalimy sobie tę harmonijnie układa- jącą się współpracę. Istotne jest również profesjonalne doradztwo i obsługa przedstawiciela handlowego. poziomie. Obecnie naszych kontrahentów obsługuje 3 regionalnych kierowników sprzedaży oraz dyrektor rynku. Naszym klientom zapewniamy ponadto nie- ustannie rozwijaną platformę B2B, własny transport i call center. Podtrzymuję więc opinię, że jesteśmy najnowo- cześniejszą hurtownią ogrodniczą w Polsce. Co jeszcze może stanowić zachętę do podjęcia stałej współpracy z Green & Joy w Gdańsku dla centrów ogrodniczych i innych punktów handlowych? T.P.: Razem z marką Target, której jesteśmy wyłącznym dys- trybutorem, tworzymy program lojalnościowy. Dla naszych stałych partnerów handlowych cyklicznie organizujemy zagraniczne konferencje, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem profesjonalistów na rynku ogrodniczym. Nasi klienci mogą też liczyć na regularne promocje. Miniony rok okazał się dla branży ogrodniczej w Polsce rekordowo udany. Jak Green & Joy może podsumować I półrocze 2021 r. w sektorze ogrodni- czym? P.S.: Pozytywne tendencje na krajowym rynku ogrodni- czym, które obserwowaliśmy w 2020 r., utrzymały się. Dla wielu naszych partnerów biznesowych 2021 r. okazał się jeszcze lepszy pod względem finansowym. Prognozujemy, że nadchodzące lata przyniosą naszej branży kolejne dynamiczne wzrosty. W 2020 r. wielu konsumentów zde- cydowało się na zakup domów jednorodzinnych z działką, co najpewniej da początek inwestycjom w ogród, który stał się dla Polaków drugim domem i wakacyjną przystanią. W moim odczuciu boom na hobby ogrodnicze nad Wisłą utrzyma się co najmniej przez 5 lat, a naszą największą konkurencją będzie branża turystyczna. Dobieramy asortyment w sposób, który pozwala naszym partnerom handlo- wym wydłużyć sezon lub osiągnąć możliwie najlepsze wyniki finansowe w okresie zimowym. Nieustannie opty- malizujemy naszą ofertę oraz serwis pod kątem potrzeb centrów ogrodni- czych, sklepów metalowych i specjali- stycznych sklepów e-commerce

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz