LIDER BIZNESU 6/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 9 BLIŻEJ BRANŻY Włoskie centra ogrodnicze o przyszłości branży #ZDROWOROSNA To ogólnopolska ogrodnicza akcja zorganizowana przez firmę W.Legutko. Skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, czyli do małych odkrywców – dzieci niezwykle ciekawych świata. Akcja ma za zadanie pokazać dzieciom, jak ważne jest uprawianie zdrowych warzyw i prawidłowe odżywianie. #ZDROWOROSNA inspiruje rodziców, dziadków i nauczycieli, by w kreatywny sposób kształ - towali u swoich podopiecznych postawy proekolo - giczne i zamiłowanie do zdrowej żywności. Polega ona na połączeniu edukacji i zabawy, a jej dużym atutem jest fakt, że nie wiąże się z żadnymi kosztami. Wystar - czy, że nauczyciel lub dyrektor wypełni formularz zgło - szeniowy dostępny na stronie organizatora i odbierze pakiet startowy z najbliższego centrum ogrodniczego biorącego udział w akcji. W zestawie znajdują się pojemniki do uprawy, nasiona i ziemia, czyli wszystko niezbędne do zabawy w małego ogrodnika. Twórcy programu #ZDROWOROSNA zadbali o merytoryczne wsparcie pedagogów i przygotowali kreatywne mate - riały szkoleniowe urozmaicające przeprowadzenie zajęć. Dzieci wspólnie wysiewają zdrowy i pełen wita - min koperek i poznają wiele ogrodniczych ciekawostek. Czas trwania akcji przewidziany jest na kilka miesięcy – od marca do końca czerwca 2022 roku. Dzięki temu dotychczas około 45 000 dzieci z całej Polski świet - nie się bawiło i poznało podstawy ogrodnictwa. Dzieci przekonały się, że uprawa roślin to nie tylko element zdrowego stylu życia, ale również zabawa! W dniach 24-25 maja członkowie Stowarzyszenia Wło - skich Centrów Ogrodniczych – Associazione Italiana Centri Giardinaggio spotkali się podczas X kongresu w Riva del Garda, który powrócił po koronawirusowej przerwie. W tegorocznym zgromadzeniu udział wzięło ponad 230 uczestników, więc AICG udało się osiągnąć frekwencję bliską tej sprzed pandemii. Choć perspek - tywy rozwoju zielonej branży są obecnie niepewne, rynek musi stawić czoła nowym wyzwaniom i dosto - sować do zmieniających się realiów, spotykając się i wymieniając pomysłami. Debatujący rozmawiali m.in. o potrzebie zabezpieczenia towarów, zrównoważonym rozwoju, konieczności zwiększania lojalności klien - tów, ale także o rekrutacji przyszłych pracowników. Do udziału w wydarzeniu zostali zaproszeni również przedstawiciele Stowarzyszenia Niemieckich Centrów Ogrodniczych – Verband Deutscher Garten-Center, któ - rzy wysuwali podobne wnioski. Gościem specjalnym eventu był Oliver Mathys, który był jednym z prele - gentów Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej 2021 w Poznaniu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz