LIDER BIZNESU 6/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 51 BŁĄD 5: PRODUKCJA MARKETINGU BEZ JEGO DYSTRYBUCJI Inwestowanie w tworzenie materiałów marketingowych, takich jak teksty, posty, grafiki, wideo czy strony internetowe, to tylko połowa sukcesu. Konieczne jest zadbanie o to, aby te materiały trafiły przed oczy klienta. Odpowiedni balans między tworzeniem a dystrybucją materiałów marketingowych to kluczowy element skutecznej strategii. Tak jak nie wystarczy wydrukować ulotek i włożyć ich do szuflady, tak nie wystarczy stworzenie strony internetowej, postu na Instagramie czy wpisu na blogu – trzeba również zadbać o to, by jak najwięcej osób mogło się o nich dowiedzieć. Jeśli budżet marketingowy przeznaczamy tylko na tworzenie treści, ale pomijamy dystrybucję, nie wykorzystujemy w pełni zainwestowanych w te materiały funduszy. WYZWANIA I SZANSE W MARKETINGU OGRODNICZYM Błędy w marketingu ogrodniczym mogą kosztować przedsiębiorców niepotrzebne roztrwonienie pieniędzy. Uniknięcie wspomnianych pułapek oraz konsekwentne stosowanie skutecznych strategii marketingowych dopasowanych do firmy może przynieść wymierne korzyści. Pamiętajmy, że marketing musi być oparty na przemyślanej strategii, która ma na celu skuteczne docieranie do potencjalnych odbiorców i budowanie relacji z klientem, aby w dalszym etapie był gotowy do wydania u nas pieniędzy. Wdrażając skuteczne praktyki marketingowe, firmy z branży ogrodniczej mogą zwiększyć swoją widoczność na rynku POZIOM WYŻEJ i dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Gdy dodać do tego skuteczne działania sprzedażowe, możemy zwiększać zarówno zyski w firmie, jak i przewagę konkurencyjną w branży. < Ramka e-narzędzia do pomiaru marketingu: Oto kilka e-narzędzi, które pomogą w mierzeniu marketingu i dostarczą cennych danych. Na ich podstawie możemy zoptymalizować strategię marketingową. Google Analytics: narzędzie do kompleksowej analizy ruchu na stronie internetowej. Dostarcza danych dotyczących użytkowników, ich zachowań oraz efektywności stron www i kampanii marketingowych. Hotjar: poprzez nagrywanie sesji i mapy cieplne pozwala sprawdzić, jak użytkownicy korzystają z naszej strony www. Statystyki Facebooka i Instagrama: pozwalają analizować zasięg postów, zaangażowanie użytkowników oraz demograficzne dane obserwatorów, umożliwiając lepsze zrozumienie efektywności strategii i dostosowywanie treści do preferencji odbiorców. REKLAMA

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz