LIDER BIZNESU 6/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 59 TRENDY 21 MARCA MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ LASÓW Drzewa i krzewy liściaste,drzewa i krzewy iglaste,zarówno ozdobne z liści, ale też z owocami przyciągającymi ptaki, a także rośliny wrzosowate mogą być tego dnia głównym punktem ekspozycji. Także naturalne ściółki wpasują się w temat dnia. 22 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ WODY Dzień wody daje nam dużo różnych możliwości promocji! Od fontann ogrodowych, oczek wodnych czy systemów do zbierania deszczówki, przez naturalne ściółki, pomagające zatrzymać więcej wilgoci w glebie, po rośliny wodne, które można hodować w przydomowych oczkach. Ciekawym pomysłem będzie przedstawienie możliwości wprowadzenia elementów wody na balkony. 22 KWIETNIA DZIEŃ ZIEMI Dzień pod znakiem ekologii, w którym możemy promować ekologiczne nawozy, środki ochrony roślin bez chemii czy podłoża bez dodatku torfu. Możemy zorganizować drzwi otwarte dla klientów i oprowadzić ich po miejscach na zapleczu szkółki, gdzie rośliny są rozmnażane, przesadzane. Będzie to świetna okazja do pokazania, w jaki sposób pracujemy, jak dbamy zarówno o środowisko, jak i najwyższą jakość materiału. To też tradycyjny dzień urządzania sprzątania świata. A może skrzyknąć na social mediach ekipę, posprzątać okolicę, a po południu zrobić piknik? Dzieciaki uwielbiają takie akcje i wciągają w nie rodziców! W artykule przedstawiam 15 nieoczywistych dni w roku, które doskonale nadają się do wykorzystania dla promocji w szkółce czy w sklepie ogrodniczym (i nie tylko). Wykorzystując te okazje, mamy możliwość zaprezentowania klientom dopasowanych promocji czy inspirującej ekspozycji zachęcającej do zakupów. Co więcej – pokazujemy im, że jesteśmy kreatywni, niebanalni i warto do nas zaglądać często, bo a nuż trafimy na jakiś ciekawy dzień. Element ciekawości i zaskakiwania klienta jest szczególnie wart uwagi, kiedy zależy nam na tym, by wracał do naszej placówki i dokonywał kolejnych zakupów. Takie dni specjalne mogą być też świetną okazją dla pracowników do wykazania się pomysłowością, a także dla poszerzania sieci współprac biznesowych, gdy będziemy chcieli w placówce zorganizować wydarzenie z okazji danego święta. 17 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ GOSPODARKI ODPADAMI Z tej okazji możemy przykładowo eksponować i promować takie produkty jak: kompostowniki, pojemniki na segregację odpadów, ekologiczne torby wielokrotnego użytku. Jest to też świetna okazja do promocji ekologicznych nawozów i środków ochrony roślin. Możemy również zorganizować miniszkolenie na temat tego, co klient powinien zrobić z opakowaniem po zużytym środku ochrony roślin. Temat utylizacji takich odpadów nadal jest mało znany, a pozwoli nam pokazać się jako marka z misją i wartościami. 21 marca – Międzynarodowy Dzień Lasów 22 kwietnia – Dzień Ziemi

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz