LIDER BIZNESU 07/2020

24 garden biznes B ieżący rok w sprzedaży nasion hobbystycznych wielu producentów i dystrybutorów zalicza do bardzo udanych. Zapotrzebowanie na ten asortyment rosło w lawinowym tempie. Można być pewnym, że w nad - chodzącym sezonie nasiona hobby będą biły kolejne rekordy popular - ności. Dlatego w produkty te warto zaopatrzyć się już jesienią. Jakie ciekawe premiery przygotowały dla swoich odbiorców czołowe firmy nasienne? Jesienne PREMIERY NASIENNE TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: unsplash.com Rok 2020 przyniósł znaczący wzrost zapotrzebowania na nasiona ogrodnicze. – Sprzedaż w niektórych subkategoriach osiągnęła re- kordowy poziom, np. ogórki, fasole czy pomidory – zauważa Violetta Ratajczak, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w Vilmorin Garden Sp. z o.o. – Dlatego dziękujemy naszym klientom za wyrozumiałość, a niekiedy nawet dobre słowo zrozumienia. Ten rok pokazał, że lata edukacji konsumenta i zachęty do uprawy roślin przyniosły pozytywne rezultaty. Jesteśmy też przekonani , że sezon 2020-21 będzie dla handlu dobry, gdyż świadomość zależności sta- nu zdrowia od jakości żywienia gwałtownie wzrasta. Cieszymy się również, że rośnie zainteresowanie uprawą warzyw od dzieci po seniorów – dodaje. Opłacalna przezorność Najbardziej optymalnym okresem kompletowania oferty nasiennej na przyszłoroczny sezon okazuje się jesień, za czym przemawia szereg rozmaitych czynników. Po pierwsze odbiorcy mają szansę za- mówienia pełnowartościowego towaru w konku- rencyjnych cenach i z preferencyjnymi terminami płatności. Jesienne zatowarowanie pozwala ponad- to na pozyskanie wszystkich poszukiwanych pozycji asortymentowych i ograniczenie ryzyka, że popu- larnych produktów nie zabraknie na czas w stanach magazynowych firm. Poza tym odpowiednio wcze-

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz