LIDER BIZNESU 07/2020

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 25 śnie przygotowana ekspozycja nasienna daje kupującym możliwość przemyślenia decyzji zakupowych, także w okre- sie coraz częściej zdarzających się ciepłych zim i marcowych wysiewów. Jesienna plejada Jakich nowości będą poszukiwali konsumenci w 2020 i 2021 r.? – Przede wszystkim nasion roślin niewymagających w uprawie lub dostępnych w przystępnej formie: na taśmie, macie czy w krążkach. Można oczekiwać, że na fali wzno- szącej nadal będą nasiona oraz mieszanki kwiatów polnych. Trend ten na pewno będzie się rozwijał. W związku z modą na „grow your own” i większą świadomością zdrowotną oraz żywieniową kupujących, prognozuje się kolejne wzrosty za- potrzebowania nasion na kiełki, sałat i miksów sałatkowych, ogórków gruntowych, papryk, buraków, rzodkiewek i in- nych warzyw. Jakie są prognozy? Nadchodzący sezon sprzedaży asortymentu nasiennego zapowiada się bardzo obiecująco. Producenci i dystrybu- torzy wiążą z nim wielkie nadzieje. – Sytuacja związana z epidemią sprawiła, iż zainteresowanie ogrodnictwem jest bardzo duże – wyjaśnia Konrad Ciechomski, wiceprezes zarządu w PlantiCo – Hodowla i Nasiennictwo Ogrodnicze Zielonki Sp. z o.o. – Coraz więcej osób spędza czas na swo- ich balkonach, tarasach czy ogródkach działkowych, często zamieniając zielone trawniki na grządki warzywne. Trend ogrodniczy cieszy się popularnością i liczymy, że będzie dalej utrzymywać się na tym samym poziomie – puentuje. Najlepsza recepta Violetta Ratajczak dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią Vilmorin Garden Sp. z o.o. Jest kilka powodów, dla których zamówienia warto składać już w październiku, listopadzie i grudniu. Kategoria nasion to różnorodność, więc spora część jest dedyko- wana do uprawy szklarniowej, tunelowej i powinna być dostępna w centrach ogrodniczych już w styczniu. To świetny sposób na za- poznanie konsumenta z ofertą na kolejne etapy wysiewu, który ma więcej czasu i może przemyśleć swoje decyzje zakupowe. Kolejny powód to ciepłe zimy. Już od kilku sezonów konsumenci szybciej chcą nabyć nasiona, gdyż pogoda pozwala na wysiewy w marcu. Nowym czynnikiem, który może mieć znaczenie to możliwość zachorowania personelu na COVID-19. Osłabione centrum pod względem personalnym i przy dobrej pogodzie może mieć ogra- niczenia w obsłudze klienta, a w konsekwencji utracić oczekiwany obrót. Istnieje niebezpieczeństwo, że w sezonie mogą nałożyć się różne trudności prawem Murphy'ego: „Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie”. Przyzwyczajenie klienta do możliwości zakupu nasion już jesienią jest najlepszą receptą na dobre relacje i zadowolenie kon- sumentów. W branży nasiennej mamy liczne propozycje „Easy to use” jak ta- śmy, krążki czy maty kwiatowe. Konsumenci docenili to ułatwienie. Dlatego na sezon 2021 przygotowaliśmy kolejne propozycje taśm z pietruszką, burakiem czy rzodkiewką. Ponadto, aby wesprzeć na- szych partnerów biznesowych, już od połowy października w pro- gramie Polsat News w programie z „Klimatem z Pasją” pojawimy się z naszymi produktami, a o znaczeniu istoty warzyw dla organizmu będzie mówiła dr Ewa Dąbrowska, ambasadorka marki Vilmorin. Przygotowaliśmy z Polsat News cykl spotkań z dr Dąbrowską i reko- mendację marki Vilmorin aż do końca kwietnia 2021. Rozwojowy trend Karol Podyma właściciel, łąki kwietne Bardzo szybko rozwijający się rynek mieszanek nasiennych do two- rzenia łąk kwietnych ukazuje braki w produkcji wielu gatunków kwiatów. Głównie mam na myśli nasiona wieloletnich rodzimych gatunków, które są podstawą do tworzenia mieszanek do zakłada- nia wieloletnich łąk wmiastach i ogrodach. Rosnące zapotrzebowa- nie na tego typu materiał siewny w połączeniu z niewystarczającą skalą produkcji zmusza nas do składania zamówień u producentów na niektóre gatunki zaraz po jesiennych zbiorach nasion. Zapotrze- bowanie na mieszanki łąk kwietnych rośnie w zawrotnym tempie. W mojej opinii ten trend będzie się jeszcze rozwijał i utrzyma się przez kilka następnych lat. Coraz większa świadomość klientów do- tycząca tego, czym są łąki i jakie mieszanki wykorzystywać do kon- kretnych celów, zachęca nas do poszerzania naszej oferty. Obecnie pracujemy nad zupełnie innowacyjnym systemem tworzenia mie- szanek dla profesjonalnego klienta. Szerzej będziemy o tymmówić na targach GARDENIA 2021.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz