LIDER BIZNESU 7/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 37 Domowe produkty zapachowe obej- mują imponującą gamę ponad 2 tys. róż- nych kompozycji! W zależności od składu pomagają się one wyciszyć, sprzyjają relaksowi, tworzą nastrój szczególnych chwil, ale też umożliwiają doładowanie witalnych akumulatorów gnerskie produkty z półki premium o bardziej złożonych kompozycjach, na które składają się trzy różne nuty: nuta głowy – pierwszego wrażenia, następująca po niej nuta serca i nuta bazy będąca finalnym akordem całego bukie- tu. W dziedzinie opracowywania intrygujących połączeń producenci doszli do perfekcji. W minionym sezonie hi- tem stał się np. amalgamat zapachowy, którego pierwszą nutą były przetworzone owoce: głównie czarny bez i je- żyna, sercem: jagody i mahoń, a bazą: rustykalny zapach sezonowanego drewna. ZAPACHOWA REWOLUCJA Jak podają analitycy ReportLinker, światowemu rynkowi produktów zapachowych sprzyja obecnie kilka czynników. Przede wszystkim świece czy dyfuzory postrzega się już jako podstawowy element wyposażenia wnętrz i przydo- mowego kącika wypoczynku. Po drugie po ostatnich lock- downach konsumenci na całym świecie wykazują znacznie większą skłonność do inwestowania w dom z ogrodem, a produkty zapachowe zajmują bardzo ważne miejsce na tej liście zakupów. Rośnie też świadomość kupujących dotycząca korzyści aromaterapii. Uważa się, że zapachy sprzyjają budowaniu odporności, pomagają zredukować stres, przywodzą na myśl miłe wspomnienia i współtworzą klimat wnętrz. Ostatnio nawet modne stało się dobieranie odmiennych zapachów do każdego pokoju. Czynnikiem stymulującym sprzedaż w tym segmencie handlu, oprócz personalizacji, staje się rozwój innowacyjności, a także NAJBARDZIEJ POPULARNE NUTY W PRODUKTACH ZAPACHOWYCH WG GRAND VIEW RESEARCH 1. Jagody 2. Czekolada 3. Karmel 4. Róża i piwonie 5. Lawenda 6. Wanilia 7. Cytrusy 8. Wiśnia 9. Cedr 10. Balsam Porozmawiajmy o jakości premium Robert Bagadziński CEO CW Brands Sp. z o.o. właściciel platformy B2B cwstore.eu W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie niezwykle istotne jest nie tylko podążanie za aktualnymi trendami, ale też wyprzedzanie oczekiwań klientów. Na przestrzeni ostat- nich lat obserwujemy wyraźny wzrost popytu na naturalne świece zapachowe jakości premium. Nie inaczej jest w od- niesieniu do komplementarnych produktów zapachowych jak dyfuzory zapachowe czy olejki aromaterapeutyczne. W zaspokajaniu potrzeb klientów w branży największą rolę odgrywają sklepy i centra ogrodnicze. To właśnie w Państwa salonach sprzedaży klient może mieć prawdziwy kontakt z produktem – powąchać świecę, wybrać zapach, skorzy- stać z fachowego doradztwa. Największym powodzeniem cieszą się naturalne świece zapachowe wykonane z wosków roślinnych, w tym wosku sojowego. Nowością na polskim rynku jest Colonial Candle – pierwsza kobieca marka świec założona w USA w 1909 r.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz