LIDER BIZNESU 08/2020

poziom wyżej 38 UKORONOWANIE ŚWIĄTECZNEGO NASTROJU TEKST: OLIVER MATHYS, TŁUMACZENIE: MARCIN FAJERSKI P o wielu miesiącach pandemii każ - dy z nas musiał przystosować się do szybkich zmian na rynku i opa - nować wiele codziennych sytu - acji. Niektóre centra ogrodnicze i szkółki w Europie zostały częściowo za - mknięte. W zależności od kraju i regionu w wielu firmach wprowadzono nowe zasa - dy dotyczące zachowania odległości. Po - nadto pojawiły się liczne ograniczenia swo - body podróżowania i wskazania dotyczące pracy zdalnej. Oliver Mathys jest gościem specjalnym Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej 2021, który odbędzie się w dniach 11–12 lutego. Specjalnie dla nas ten międzynarodowej sławy ekspert i konsultant firm oraz centrów ogrodniczych dzieli się swoimi radami i obserwacjami dotyczącymi przygotowań detalistów do bożonarodzeniowej kampanii sprzedażowej w warunkach pandemii W czasach pandemii branża ogrodnicza miała wiele szczęścia i sko- rzystała na ostatnich zmianach. Sprzedaż całej oferty ogrodniczej niespodziewanie poszybowała w górę. Spora część konsumen- tów bowiem spędzała wakacje i czas wolny w domowym zaciszu: w ogrodzie, na tarasie i balkonie, a własna uprawa warzyw i ziół stała się gwarantem bezpieczeństwa i samowystarczalności. Nasze pro- dukty sprzedawały się „na pniu”! Święta na trudne czasy Obecnie, kiedy dni stają się coraz krótsze, więcej wychodzimy z domu, ale równolegle rośnie liczba nowych infekcji. Wielu konsu- mentów coraz bardziej tęskni za normalnym życiem codziennym. Szczególnie w ciemniejszej porze roku „zieleń” i dekoracje, ale także świece i wszelkiego rodzaju oświetlenie mają znaczący wpływ na poprawę nastroju kupujących. W czasach kryzysu tradycje i cele- browanie Bożego Narodzenia zyskuje na znaczeniu. Jak mogą to wykorzystać centra ogrodnicze? Warsztaty, festyny świetlne, kawiarnie, stoiska z grzanym winem itp. – wielu z tych wydarzeń nie będzie można zorganizować dla kupujących w tym roku w dotychczasowej formie. Należy ponadto zadbać o przestrzeń dla kupujących i zachowanie bezpiecznego dystansu. Może rodzić to konieczność przeorganizowania jarmar- kóww taki sposób, aby rozładować tłumy. W praktyce oznacza to, że świece, oświetlenie, bombki, rękodzieło itp. powinny zostać wyeks- ponowane daleko od siebie. W przypadku lampek choinkowych najlepiej oddzielić te wewnętrzne od zewnętrznych. Świąteczna kampania Czytelne oznaczenia i etykiety powinny ułatwić klientom poruszanie się po obiekcie handlowym i dokonanie wyboru. Dodatkowo można pokusić się o wydłużenie godzin otwarcia naszej placówki handlowej i promowanie naszej oferty na dni powszednie, a nie tylko na weekendy. Warto udo-

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz