LIDER BIZNESU 08/2020

trendy 64 TEKST I ZDJĘCIA: Robert Radkiewicz C zy można szukać pozytyw - nych skutków obecnej sytu - acji w handlu tradycyjnym, do którego przez lata byli - śmy przyzwyczajeni? - Moim zdaniem jak najbardziej tak! I nie jest to tylko optymizm, którego wielu brakuje, tyl - ko trzeźwe spoglądanie w przyszłość i umiejętność wyciągania wniosków z zachodzących procesów. EFEKT PANDEMII COVID-19 w centrach i sklepach ogrodniczych W obecnej sytuacji zmiana sposobu oferowania produktów ogrodniczych, takich jak: sprzęt, narzędzia, podłoża, nawozy, nasiona czy donice stanowi konieczność i będzie wyznacznikiem jakości obsługi sklepów oraz centrów ogrodniczych Jak wskazują ostatnie badania i obserwacje zachowań klien- tów oraz zmiany zachodzące w organizacji sprzedaży, zarzą- dzaniu i obsłudze konsumentów, stajemy przed perspek- tywą rewolucji w podejściu do organizowania sprzedaży w sklepach i centrach ogrodniczych. Oczywiście część tradycji handlowych w branży ogrod- niczej przetrwa i nikt z nich w 100% nie zrezygnuje, ale zmiana sposobu oferowania produktów ogrodniczych - szczególnie tych z segmentu sprzętu i narzędzi, podłoży, nawozów, nasion oraz donic i dekoru staje się nieuniknioną koniecznością. Rośliny jeszcze przez jakiś czas będą, moim zdaniem, ofe- rowane i sprzedawane w znany nam sposób. Nie wynika to z problemu odpowiedniego przygotowania oferty inter- netowej, lecz z potrzeby, aby dokładnie obejrzeć, a nawet dotknąć żywej rośliny, która ma znaleźć się w domu lub ogrodzie. Kupujący muszą mieć możliwość sprawdzenia jej rozmiarów oraz pokroju, a te nigdy nie będą odpowiadały przykładowemu zdjęciu w sklepie internetowym. Zmiana zakupowej warty Przeniesienie sprzedaży do sieci już nie powinno już znajdo- wać się w sferze planowania poszerzenia oferty handlowej i zwiększenia sprzedaży naszego stacjonarnego sklepu. To fakt - z czego wielu właścicieli sklepów i centrów ogrodni- czych zaczyna korzystać, o czym więcej w nadchodzących wydaniach Lidera Biznesu. Czas pandemii ukazał szereg korzyści płynących z prowadzenia sklepu online. To dzięki temu, że wielu z nas musiało pozostać w domach i zostali- śmy niejako zmuszeni do poszukiwania produktów ogrod- niczych w sieci. Zakupy produktów ogrodniczych drogą internetową nigdy nie były tak popularne jak teraz. Łatwość przeglądania, przejrzystość oferty i przede wszyst- kim dokładny opis produktów oraz czas na dokonanie wyboru zmusiły nas - sprzedawców do przygotowania dokładnej oferty. Dokonywanie decyzji zakupowych stało się dużo bardziej przemyślane, co skłoniło nas do dokład- Robert Radkiewicz

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz