Lider Biznesu 8/2022

44 POZIOM WYŻEJ Zwiększenie sprzedaży: jak eksponować towar i budować ekspozycję w sklepie? Dobre wykorzystanie powierzchni centrum ogrodniczego i przemyślane rozplanowanie ekspozycji to zadowolenie klientów i zwiększona sprzedaż. Jak efektywnie tworzyć ekspozycje? Jak rozpoznawać zapotrzebowanie klienta? Zapraszamy do cyklu tekstów! TEKST i ZDJĘCIA: Robert Radkiewicz, autor cyklu: „RADKIEWICZ RADZI – CENTRUM OGRODNICZE OD A DO Z” R ola odpowiedniej ekspozycji towaru gwarantującej zwiększenie sprzedaży to: • przyciągnięcie klientów do danej placówki handlowej, • właściwe umiejscowienie produktów na mapie sklepu, • wywołanie zainteresowania klientów ekspozycją, • unikanie braków na półkach, • wzrost sprzedaży, realizacja celów sprzedażowych i tym samym zysku, • poprawa wizerunku firmy lub producenta danych pro- duktów, • przedłużenie czasu spędzanego przez klienta w sklepie, • wydłużenie jego ścieżki zakupowej. ZMIENIAJ I ARANŻUJ Częste zmiany ekspozycji i ich sezonowe aranżacje to zwiększona sprzedaż. Komplementarność oferty dodat- kowo jest gwarantem zwiększonej sprzedaży produktów powiązanych. Każde centrum ogrodnicze powinno mieć tak zbudowaną ekspozycję, by była ona przejrzysta dla klienta. Jednocze- śnie powinna prezentować obecne trendy i potrzeby, jakimi klient powinien się kierować przy zakupach. Jest kilka czynników, które powinniśmy wziąć pod uwagę przy planowaniu i budowaniu ekspozycji mającej na celu zwiększenie sprzedaży, są to: • lokalizacja placówki i sąsiedztwo konkurencyjnych firm handlowych oferujących podobny asortyment, • wielkość obiektu (zarówno hali, jak i placu sprzedaży roślin), w którym eksponujemy towar w odpowiednich zestawieniach asortymentowych, pamiętając o sprze- daży komplementarnej, • zaangażowanie personelu, który aktywnie buduje i dba o odpowiednie ekspozycje sezonowe i stałe, pilnując, by nie było braków na przysłowiowej półce – dobór asor- tymentu stałego, który zawsze jest dostępny na półkach sklepu, oraz sezonowego, na którym chcemy skupić uwagę klienta,

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz